Companii

Cargus pune la bataie 25 mil. euro pentru a-si mari cota de piata

Cargus pune la bataie 25 mil. euro pentru a-si mari cota de piata
20.07.2006, 19:22 146

Cargus, principalul jucator de pe piata curieratului intern, anunta ca si-a marit cota de piata dupa primul semestru la 35% de la 23,5%, cat a avut la sfarsitul anului trecut, si a avut in primele sase luni incasari mai mari cu 50%, spun reprezentantii companiei.
Cresterea cu 11,5% a cotei de piata pe parcursul primului semestru al acestui an a fost impulsionata de introducerea unor noi servicii, crearea unor noi centre de colectare, dar si de campaniile de promovare care vor continua pentru serviciile nou lansate.
In 2005, Cargus a avut o cifra de afaceri de 15,3 milioane de euro, in crestere cu 80% fata de anul anterior. Piata curieratului intern s-a ridicat in 2005 la aproximativ 65 de milioane de euro, conform datelor puse la dispozitie de companie.
Cargus va investi in continuare in cresterea cifrei de afaceri, dorind sa ajunga pana la sfarsitul anului la o cota de piata de 37-40%, in conditiile in care se asteapta pentru acest an la o crestere a pietei de curierat intern de pana in 20%.
Daca piata va creste la nivelul asteptat, va ajunge la sfarsitul anului la 78 de milioane de euro, iar cifra de afaceri tintita de Cargus se va ridica in acest caz la peste 30 de milioane de euro.
"Credem ca se va mentine cresterea constanta a ultimilor ani, desi sunt semnele unei asezari si maturizari a pietei. Nu va creste in mod deosebit numarul de clienti care vor apela la aceste servicii, dar va creste numarul de cereri ale clientilor actuali", spun reprezentantii Cargus.
Pe piata externa, Cargus doreste sa-si mentina cota de piata de 10% care a fost atinsa la sfarsitul primului semestru al acestui an.
"Nu marcam o crestere mare a pietei internationale, ci ne axam pe cresterea cotei de piata pe curieratul intern", spun reprezentantii companiei.
Cargus va investi in acest an 25 de milioane de euro pentru marirea parcului auto si pentru deschiderea de noi sedii. Investitiile in parcul auto si in noile sedii au fost demarate deja demarate, urmand ca in a doua parte a anului sa se continue investitiile in noi produse.
In acest sens, Cargus a lansat serviciul matinal, primul serviciu premium de pe piata, care presupune livrarea garantata pana in ora 10.00, cu returnarea pretului incasat in momentul depasirii acestei ore. Totodata, o alta investitie importanta a fost lansarea softului Cargus e-Express.
Numarul angajatilor Cargus a crescut in 2005 fata de 2004 cu 320%, ajungand la 750 de la 242. In primul semestru al acestui an numarul angajatilor a continuat sa creasca, odata cu cresterea numarului de servicii oferite si cu cresterea centrelor deservite in tara. Cargus doreste sa se extinda organic si nu are in vedere fuziuni si achizitii. "Deocamdata interesul nostru se canalizeaza pe mentinerea pozitiei de lider", spun reprezentantii Cargus.
Principalul competitor al Cargus pe piata de curierat intern este Fan Curier Express, care a obtinut in 2005 o cifra de afaceri de 14 milioane de euro. In afara de primii doi jucatori, pe piata curieratului national mai sunt Sprint Curier, TCE, Curiero si Nemo Express. Pe piata externa principalii jucatori sunt TNT si DHL, care au avut cifre de afaceri de 20 de milioane de euro, respectiv 18 milioane de euro. Pe piata curieratului international mai activeaza UPS si FedEx.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO