Companii

Caroli Foods creste peste buget si ruleaza afaceri de 30 de milioane de euro

23.07.2008, 16:59 17

Caroli Foods, unul dintre principalii producatori de mezeluri, a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 107 mil. lei (circa 30 mil. euro), in crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului precedent si peste estimarile initiale ale companiei.
"Cresterea in valoare inregistrata in prima parte a acestui an a fost sustinuta de o majorare a volumelor vandute cu 30% in aceeasi perioada", au declarat reprezentantii companiei.
In primul trimestru al acestui an, avansul realizat de companie era de 19% fata de rezultatele obtinute in primele trei luni din 2007. In aceeasi perioada, profitul operational inregistra un plus de 10%, cu zece procente sub estimarile initiale din cauza cresterii costurilor cu 15% fata de primul trimestru al anului trecut.
Pentru 2008, grupul vizeaza obtinerea unor afaceri de 63,1 mil. euro, cu un avans de 15% fata de 2007 si un volum al vanzarilor de peste 23.000 de tone de produse procesate. Producatorul a castigat 1,5 puncte procentuale cota de piata in aprilie - mai 2008 fata de aceeasi perioada a anului 2007, detinand in prezent 10,5% din volumul pietei preparatelor din carne, potrivit datelor MEMRB, citate de reprezentantii companiei. Cu acest procent, Caroli Foods este cel de-al doilea jucator al industriei, potrivit aceleiasi surse.
Conform studiilor independente de piata, ritmul de crestere realizat de Caroli Foods in aprilie-mai 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut, de 32%, a depasit cresterea de doar 27% a pietei preparatelor din carne.
In ceea ce priveste evolutia vanzarilor pe segmente in total piata, specialitatile continua sa creasca, in timp ce toate celelalte categorii de produse descresc usor. In primul semestru, salamul a realizat 39% din vanzarile totale ale pietei, urmat de carnati cu 12%, sunca 11%, cremwursti 10%, specialitati 9%, parizer 8%, pate 2% si diverse cu 8%.
Investitiile Caroli din acest prim semestru au totalizat 8,4 milioane lei (2,3 mil. euro) si au fost in principal directionate catre investitia pentru platforma logistica de la Pitesti, dar si catre randamentul productiei. Caroli a finalizat 2007 cu o cifra de afaceri de 54,5 mil. euro, in crestere cu 26% fata de 2006 si un profit net de 5,1 mil. euro. Grupul de firme si-a targetat pentru anul 2010 dublarea cifrei de afaceri fata de anul 2006, realizarea unui volum al vanzarilor de 31.000 de tone anual si o crestere a profitului operational cu 150% fata de rezultatele obtinute in urma cu doi ani.
Anul acesta, Caroli a anuntat pentru prima data previziunile companiei pe termen mediu, dupa ce in 2007 grupul a decis sa schimbe modul de raportare, anuntand rezultate consolidate in loc de rezultate cumulate.
Grupul Caroli Foods, controlat de familia El Solh din Liban, este format din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si INDCARF (axata pe productia de mezeluri crude si depozitare).
Principalii competitori ai Caroli pe o piata de peste 1 mld. euro sunt CrisTim, Aldis, Angst, Elit si Tabco-Campofrio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO