Companii

Carrefour îşi menţine vânzările stabile datorită supermarketurilor

Autor: Mihaela Popescu

17.10.2010, 23:51 25

Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piaţă,a raportat un declin de 0,7% al vânzărilor la nivel local peprimele nouă luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut,valoarea acestora ajungând la 804 mil. euro (inclusiv TVA).

În termeni comparabili (excluzând expansiunea reţelei),vânzările retailerului francez în România s-au diminuat cu 5,3% înacelaşi interval, faţă de ritmul de declin de 4,9% înregistrat însemestrul întâi.

Astfel, stabilizarea vânzărilor totale în primele trei trimestrepoate fi pusă pe seama investiţiilor finalizate de Carrefour înexpansiune, reţeaua de supermarketuri ajungând la 29 de unităţi,faţă de 24 de magazine operaţionale la finele lui septembrie 2009.Compania a deschis şi un hipermarket în această perioadă, laDrobeta-Turnu Severin, însă inaugurarea a avut loc la finele luniiaugust, unitatea având astfel o contribuţie mică la vânzărileraportate de retailer la nouă luni.

Per total, vânzările Carrefour România în T3 au readus companiape un trend descendent, în condiţiile în care ritmul raportat pesemestrul întâi a fost de plus 0,4% (incluzând expansiunea).

Vânzările Carrefour în România au coborât cu 2,8% în trimestrulal treilea, la 270 de milioane de euro. În termeni comparabili,Carrefour a înregistrat în România o scădere de 6,1% în trimestrulal treilea.

În 2009, primul an în care s-a lovit de scăderi în consum înRomânia, retailerul francez a raportat prima scădere anuală devânzări, de 4,6%, însă afacerile în lei au rămas pe creşteredatorită expansiunii cu două hipermarketuri şi şase supermarketuri.Carrefour a avut anul trecut afaceri de circa 1,14 mld. euro lanivel local, din care aproximativ 100-120 mil. euro pe segmentulsupermarketurilor.

Din 2010, compania şi-a concentrat expansiunea pe segmentulsupermarketurilor, planurile anunţate până acum indicând zecedeschideri de magazine pe parcursul anului, prin investiţiiestimate de ZF la un milion de euro pe unitate.

Cele mai multe magazine noi Carrefour Market au fost inauguratepână acum în Bucureşti.

Pe piaţa din provincie, reţeaua a renunţat în ultimul an la douămagazine Carrefour Express din Hunedoara şi Baia Mare, însă adeschis supermarketuri noi în oraşe precum Bistriţa şiCluj-Napoca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO