Companii

Carrefour va intra pe profit de la al treilea hypermarket incolo

18.10.2002, 00:00 30

Al treilea hypermarket Carrefour, care se va deschide cel mai probabil in anul 2004 va permite companiei Hiproma (un joint venture 50%-50% intre grupurile Carrefour si Hyparlo, prin intermediul carei este operat singurul hypermarket din Bucuresti) sa inregistreze profituri.
"Avand in vedere cheltuielile fixe, compania va continua sa inregistreze pierderi pana nu vom avea trei  hypermarketuri deschise", a declarat ZiaruluI Financiar, Gilles Venet, director financiar al grupului Hyparlo, care asigura managementul filialei din Romania a Carrefour.
"In a doua jumatate a anului viitor va fi deschis un al doilea hypermarket in Bucuresti, iar al treilea hypermarket intentionam sa il deschidem in 2004" adauga Venet.
Primul hypermarket Carrefour deschis in Bucuresti a inregistrat in al treilea trimestru al acestui an o crestere a vanzarilor de peste 10% fata de aceeasi perioada a anului 2001. Al treilea trimestru al acestui an este primul care ofera comparabilitatea rezultatelor financiare, avand in vedere ca hypermarketul de la Chiajna a fost deschis la sfarsitul lunii iunie a anului trecut.
"Luna de luna, cresterile pe care le-au inregistrat vanzarile hypermarketului de la Chiajna fata de perioada similara a anului trecut au depasit granita <<double digit>> (crestere procentuala exprimata cu doua cifre, adica minim 10%-.n.red.). In al treilea trimestru al anului trecut vanzarile hypermarketului de la Chiajna au fost oricum foarte ridicate avand in vedere interesul crescut clientilor pentru un complex comercial proaspat deschis" mai spune directorul financiar al Hyparlo.
Anul trecut, cifra de afaceri a Hiproma a fost de peste 43 de milioane de euro (1.100 de miliarde de lei), conform bilantului contabil prezentat de Ministerului Finantelor Publice.
Hypermarketul din Bucuresti face parte dintr-un centru comercial a carui investitie totala depaseste in prezent 50 milioane de dolari. Complexul include o galerie comerciala, un magazin cu materiale de constructii al grupului francez Bresson - Bricostore si  o parcare de peste 2000 de locuri.
De putin timp complexul comercial opereaza si o benzinarie proprie, sub numele Carrefour, si, potrivit oficialilor, se vor mai deschide aici un cinematograf multiplex si un magazin de mobila al grupului Mobexpert, ceea ce va duce investitia totala 60-80 milioane de euro.
In a doua jumatate a anului viitor in Bucuresti va fi deschis inca un hypermarket in zona Orhideelor. Potrivit reprezentantilor Hiproma, un al treilea hypermarket va fi dschis tot in Bucuresti la sfarsitul anului viitor sau in anul 2004. In afara Bucurestiului, compania va deschide hypermarketuri Carrefour si in celelalte orase ale tarii cu peste 300.000 de locuitori, primul pas fiind facut prin achizitionarea unui teren de peste 10 hectare la Brasov.



Crestere de 5% in 2002
Pe langa complexul comercial din Bucuresti, Hyparlo exploateaza 12 hypermarket-uri in Franta si doua in Italia, toate sub numele Carrefour. Pentru anul 2003, grupul are in vedere pe langa deschiderea hypermarketuilui din Bucuresti si a unuia in Italia.
Hyparlo a inregistrat in primele trei trimestre ale acestui an vanzari de peste 815 milioane de euro, in crestere cu peste 4% fata de perioada similara a anului trecut.
Vanzarile din Italia si Romania ale grupului au crescut in al treilea trimestru al acestui an cu 11,5% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand pe ansamblul primelor noua luni la 112,7 milioane euro.
Pe piata franceza, grupul a obtinut, in primele noua luni ale anului, o cifra de afaceri de 702,9 milioane de euro, in crestere cu 1,8% fata de aceeasi perioada a anului 2001, cand a realizat vanzari de 690,6 milioane de euro. Pentru intregul exercitiu financiar, Hyparlo vizeaza o crestere a cifrei de afaceri de cinci procente.
Carrefour detine locul intai in Europa in domeniul distributiei cu o cifra de afaceri de 64,30 miliarde de euro realizata in anul 2001. Grupul francez devanseaza firma britanica de distributie Tesco, cu vanzari de 35,76 miliarde de euro pe locul trei fiind o alta companie franceza IntermarchA©  cu 33,1 miliarde de euro. La nivel mondial primul loc este detinut de grupul american Wal-Mart cu o cifra de afaceri anuala de aproape 200 de miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO