Companii

Cash & carry-ul si bricolajul din Romania salta performantele Metro

03.05.2004, 00:00 20



Romania a reprezentat alaturi de statele din Europa de Est, zona cu cea mai mare crestere pentru gigantul german Metro. "In primul trimestru al acestui an am reusit sa crestem vanzarile din aceasta regiune cu 21,3%, excluzand deprecierile monedelor nationale", a declarat Hans-Joachim Koerber, directorul executiv al grupului Metro.



Potrivit acestuia, grupul german este in prezent cel mai mare grup cu activitati in domeniul comertului in zona Europei de Est. "In acest context suntem cu atat mai bucurosi avand in vedere extinderea Uniunii Europene", a precizat Korber.



La nivel mondial, Metro a obtinut un profit operational inainte de cheltuielile cu dobanzile, impozitele si inregistrarea amortizarii (EBITDA) cu 26,8% mai mare fata de primul trimestru al anului trecut, respectiv 426,3 milioane de euro. Vanzarile totale ale gigantului german au crescut in primul trimestru al acestui an cu 6,1%, la 12,87 miliarde de euro. Pietele din afara Germaniei au contribuit cu 46,9% la aceasta valoare, ponderea fiind in crestere fata de 44,9% in aceeasi perioada a anului trecut.



"Grupul Metro a reusit un inceput bun in acest an. Intr-un mediu economic dificil am reusit sa acceleram ritmul de crestere a vanzarilor", a mai spus Korber.



Cea mai mare pondere in activitatea grupului german este reprezentata de divizia Cash & Carry, care contribuie cu aproape jumatate la cifra de afaceri si cu 65% la profitul grupului.



Daca in Europa de Vest principalii performeri au fost tari precum Franta, Spania, Italia si Marea Britanie, in Europa de Est cresterile mai importante au fost inregistrate, potrivit reprezentantilor Metro, de Rusia, Polonia si Romania.



Metro Cash & Carry opera, la sfarsitul primului trimestru al acestui an 477 de magazine, in 26 de state. Dintre acestea, 99 erau situate in Europa de Est, 114 in Germania si 232 in vestul Europei.



In Romania Metro Cash & Carry detine 19 magazine, dintre care patru in Bucuresti. Metro Cash & Carry Romania Srl a realizat anul trecut, potrivit estimarilor proprii, o cifra de afaceri de peste 760 de milioane de euro. singurul concurent direct al Metro Cash & Carry pe piata romaneasca este un alt grup german Rewe, prezent prin divizia sa Selgros Cash & Carry.



Metro este prezent pe piata romaneasca si prin intermediul diviziei sale de magazine de bricolaj - Praktiker.



Doua dintre magazine sunt situate in Bucuresti, iar cate un magazin este amplasat in Cluj Naponca si Ploiesti. Potrivit reprezentantilor Praktiker Romania SRL, ritmul de dezvoltare al companiei pe piata romaneasca vizeaza deschiderea pe termen mediu a cate trei magazine anual.



La nivel mondial Reteaua Praktiker numara, la sfarsitul primului trimestru al aecstui an, 338 de magazine, dintre care 282 in Germania, sapte in Europa de Vest si 49 in estul Europei. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO