Companii

Castig de zece ori mai mare la Unirea Shopping Center

26.08.2004, 00:00 33

Societatea Unirea Shopping Center a raportat pe primul trimestru al anului un profit de 222.000 euro, fata de numai 17.000 euro in prima jumatate a anului 2003.
Raportul intocmit de administratorii companiei indica o cifra de afaceri de aproape 6 milioane euro, in crestere reala de aproximativ 20 procente, comparativ cu primul semestru din 2003.
Actionarul majoritar al companiei este societatea Nova Trade, cu o participatie de 65,4%. Cei mai importanti actionari minoritari sunt fondul de investitii Broadhurst, care detine 11% din actiuni, si SIF Muntenia, cu o detinere de 9%. Compania a raportat pentru anul trecut o crestere a profitului cu 65%, pana la un nivel de 11,7 miliarde lei (0,3 milioane euro). Cifra de afaceri a inregistrat insa o crestere mai redusa, sub 4%.
Actiunile Unirea Shopping Center sunt listate la Categoria de Baza a Bursei Electronice RASDAQ, ultimul pret la care s-au efectuat tranzactii fiind de 615.000 lei pentru 1 actiune. Capitalizarea Unirea Shopping Center este de 31,1 milioane euro.
Suprafata inchiriata a companiei a crescut, in 2003, cu 20% fata de anul anterior, iar numarul de magazine s-a majorat cu 27%. In acelasi timp, prin trecerea tarifelor la chirii in euro, in anul 2003, veniturile companiei au crescut cu 42% in moneda nationala si cu 21%, exprimate in euro.
Unirea are o suprafata totala de aproximativ 84.000 de metri patrati, fiind cel mai mare centru de acest tip din Romania, din care peste 32.000 de metri patrati reprezinta suprafata totala a corpului central, 25.000 de metri patrati corpul Calarasi si 26.000 metri patrati corpul Splai.
Unirea Shopping Center a fost inaugurat in 1976, avand, initial, ca obiect de activitate comertul cu amanuntul de produse alimentare, nealimentare si de alimentatie publica.
La sfarsitul anului 1999 societatea comerciala S.C.D.M.A.I. UNIREA S.A., care detine activul Magazin Universal Unirea a fost privatizata, moment in care este schimbata si vechea denumire de Magazin Universal in Unirea Shopping Center / USC . Schimbarile au demarat la inceputul anului 2000, prin stabilirea profilului etajelor si reorganizarea magazinelor din corpurile Central si Splai.
Segmentul tinta al Unirea Shopping Center este, in prezent cel mijlociu, cu extensie spre superior, iar ca medie de varsta vizeaza populatia intre 20 si 60 de ani, cu accent pe segmentul de populatie tanara (20-35 ani). Principalii concurenti pe piata de profil sint complexul comercial Bucuresti Mall si magazinele Bucur-Obor si Cocor.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO