Companii

Castiga din numarul mare de cereri de spatii de joaca pentru copii in Romania sau la Paris

Castiga din numarul mare de cereri de spatii de joaca pentru copii in Romania sau la Paris

Pretul pentru un loc de joaca modular poate ajunge chiar si la sute de mii de euro

14.07.2009, 14:32 2210

Absolvent al Facultatii de istorie-filosofie din cadrul universitatii Babes Bolyai din Cluj, Roman Gheorghe a decis ca la varsta de 43 de ani sa-si deschida o afacere in domeniul echipamentelor de joaca pentru copii. Compania Platerom, infiintata in anul 2003 in Satu Mare, are ca obiect de activitate productia de echipamente de joaca pentru copii: tobogane, balansoare, carusele sau leagane, dar si alte bunuri solicitate de institutiile publice, precum banci, cosuri de gunoi sau garduri. "Am fost profesor pana in 1997 cand, terminand si Facultatea de Drept a aceleiasi universitati, m-am angajat ca si consilier juridic pana in 2004. Din dorinta de a face ceva nou, nemultumit de salarizare, am inceput sa efectuez acte de comert cu echipamente de joaca pentru copii", sustine Roman.
Cu toate acestea, abia in anul 2007 Roman Gheorghe s-a hotarat, impreuna cu sotia sa, sa inceapa productia proprie de echipamente. "Am patruns intr-o alta lume unde forta cuvintelor cu care eram obisnuit ca si profesor sau consilier juridic se traducea prin notiuni noi, dure si impersonale precum cele de afaceri, clienti, profit, credit, angajati, griji, probleme", a adaugat el.
Platerom a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 270.000 de euro, iar antreprenorul spera sa se mentina la acelasi nivel si in acest an.

Principalii clienti: gradintele, scolile sau primariile
Preturile produselor folosite de companie variaza intre 300 si 400 de lei si pot ajunge pana la 17.500 de lei fara TVA, pentru marile ansambluri de joaca.
"Produsele noastre sunt pe baza de lemn sau de metal, iar toboganele din poliesteri armati cu fibra de sticla.In functie de materialul folosit, poate diferi si pretul", a precizat el.
Principalii clienti ai companiei sunt gradintele, scolile sau primariile, dar si persoanele fizice care doresc sa amenajeze un echipament de joaca in curte.
Daca la inceput firma avea doi angajati, acum exista in companie aproximativ 13 angajati, numar fluctuant.
Spre deosebire de anii trecuti, cand nu erau atatia jucatori pe aceasta piata, acum concurenta a devenit tot mai mare.Ê"Apar firme noi, in special cele care importa marfa din strainatate, ceea ce ne obliga sa ne ajustam permanent tehnicile de vanzare pentru a gasi noi clienti", a mai spus el.
Investitiile de pana acum in companie sunt de ordinul catorva miliarde de lei vechi, bani obtinuti din imprumuturi bancare sau fonduri proprii. Banii au fost destinati obtinerii de autorizatii si utilaje sau pentru demararea proiectelor.
Una dintre principalele dificultati cu care s-a confruntat antreprenorul a fost lipsa specialistilor de pe piata.
"In tara au ramas prea putini specialisti. Cel putin pana anul trecut gaseai greu sudori, lacatusi sau chiar muncitori necalificati. Acum avem o echipa omogena, pentru a carei formare mi-a luat doi ani" , a adaugat el.
Planurile pe termen lung ale lui Roman Gheorghe, fondatorul si administratorul companiei, vizeaza constructia unei hale de productie si achizitionarea unor echipamente de joaca pentru copiii cu dizabilitati. In luna iunie a acestui an, compania intentioneaza sa-si imbogateasca portofoliul de 50 de produse cu alte 15 echipamente de joaca.

Un plus pentru afacere: organizarea de evenimente pentru copii
In octombrie 2006, lua nastere Clubul pentru copii Tzontzo, un club de 400 de metri patrati in zona centrala a municipiului Baia Mare. Acesta a fost primul pas catre construirea companiei Loftrek. Clubul, ale carui baze au fost puse de trei asociati, ofera spatiu atat pentru joaca, cat si pentru petreceri pentru copii, serbari sau activitati extrascolare. "Sunt multe zile in care avem chiar si patru petreceri pe zi", povesteste unul dintre antreprenori.
Ideea unei afaceri in acest domeniu a venit din necesitate, pentru ca initial oamenii de afaceri credeau ca nu mai exista un astfel de spatiu pentru copii. "Mai tarziu am descoperit ca exista concurenta. Din pacate toate celelalte locuri de joaca deschise la momentul respectiv s-au inchis", a adaugat el.
In acel moment actionarii Loftrek au decis sa ofere consultanta pentru dezvoltarea unei afaceri in domeniu, avand in spate propria lor experienta.
"Asa a luat nastere partea de consultanta, proiectare si dotare a locurilor de joaca si a parcurilor de distractie. Ne-am extins ulterior activitatea la organizarea de evenimente pentru copii." In martie 2007 era demarata activitatea de vanzare a locurilor de joaca, ce cuprindeau in principal tobogane si curse cu obstacole gonflabile, iar doua luni mai tarziu compania organiza primul eveniment pentru copii.
In ianuarie 2009 Ana Maria Olos devenea asociat al companiei si administrator, dupa ce initial se ocupase de partea de club a afacerii.
"Eu aveam experienta in lucrul cu copiii, dar imi lipsea experienta in management", povesteste femeia de afaceri. "Avantajul pe care il detine firma noastra se datoreza sinergiei colaborarii celor patru asociati, fiecare contribuind cu cunostintele din domeniul lui de specialitate: inginerie - domeniu tehnic, filologie si psihologia si drepturile copilului, asistenta sociala si internet marketing & business development", marturiseste Ana Maria Olos.
Oferta de produse si servicii a companiei este foarte variata, de la locuri de joaca gonflabile, din metal sau lemn, tobogane gonflabile, saltele elastice profesionale, la dotari pentru parcuri de distractii de interior si exterior, locuri de joaca pentru spatii publice: parcuri, ansambluri rezidentiale sau pentru gradinite si spatii private.
"Suntem o firma care doreste sa ofere servicii complete, de la consultanta initiala pentru alegerea modelului ideal de afacere care se potriveste clientului nostru, pana la recomandarea modului in care sa se desfasoare activitatile din club", povesteste antreprenoarea.

Parc de distractie la Paris
Pe langa servicii de amenajare a parcurilor de distractii si de furnizare a jocurilor gonflabile, Loftrek, sub brandul Tzontzo, ofera si servicii de organizare a evenimentelor de divertisment pentru copii si adulti.
Preturile, la fel ca si produsele, sunt foarte variate.
"O petrecere pentru 10 copii poate costa in functie de pachetul si optiunile alese de la 250 la peste 1.000 lei. Pentru un joc gonflabil de dimensiuni mici, pretul poate incepe la 1.500 euro si poate ajunge la 10.000 euro. Un loc de joaca modular insa, poate ajunge chiar si la sute de mii de euro, in functie de dimensiuni", povesteste antreprenoarea.
Echipa care pune bazele acestei afaceri este alcatuita din noua persoane. Afacerea a debutat cu doar doi angajati, numarul acestora crescand in timp.
Investitia initiala a fost de 25.000 euro, banii fiind folositi pentru dotarile initiale ale clubului Tzontzo. In prezent, o parte din venituri se reinvestesc.
"Aproximativ 8.000 euro se investesc anual in parcul gonflabil, in timp ce alte 6.000 pana la 8.000 euro merg catre dotarile necesare pentru evenimente", povesteste Ana Maria Olos.
Activitatile companiei au adus anul trecut venituri in valoare de 200.000 euro, iar pentru acest an antreprenorii estimeaza o crestere a cifrei de afaceri la 700.000 euro, cu o marja de profit de 30%.
In viitor, Lofrek se va extinde la nivel european, atat pe partea de vanzare si proiectare a locurilor de joaca, cat si in ceea ce priveste parcurile de distractii si organizarea de evenimente.
"Deja primul pas a fost facut: lucram la un proiect pentru un parc de distractii de interior care se va intinde pe o suprafata de 2.000 metri patrati, in apropiere de Paris."
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO