Companii

Castiga din vanzarea aparatelor de bronzat destinate femeilor care vor sa arate bine si in sezonul rece

Castiga din vanzarea aparatelor de bronzat destinate femeilor care vor sa arate bine si in sezonul rece

Pretul pentru un aparat de bronzat porneste de la cateva mii de euro, insa poate depasi si cateva zeci de mii de euro

09.10.2009, 00:00 794

Firma Disotel a intrat pe piata romaneasca de distributie deaparate profesionale pentru bronzat si accesorii inca din 1999,fiind infiintata de asociatii Constantin Ioan Stan si Remus AdrianCobarzan. Ulterior, activitatea firmei a fost completata dedes-chiderea unei noi societati in 2002, Sunline, care se ocupa dedistributia de cosmetice profesionale pentru bronzat Soleo inexclusivitate pentru Romania. Totodata, cei doi asociati si-audes-chis in 2000 primul salon de bronzat in Oradea.

"Am observat piata din Ungaria, care era foarte dezvoltata inacest domeniu la momentul respectiv si am hotarat sa aducem acestlucru si in Romania", marturisesc fondatorii Disotel.

Initial, firma si-a orientat activitatea catre orasele dinvestul tarii, in special Satu Mare, Cluj-Napoca, Timisoara si Arad,"deoarece am considerat ca aici oamenii sunt mai deschisi la nou siam incercat informarea publicului asupra beneficiilor pe careaparatele de bronzat le ofera", spun cei doi intreprinzatori. Unadintre etapele de importanta majora inainte de demarareapropriu-zisa a afacerii a fost cea legata de crearea unei baze dedate cu potentialii clienti.

Principalele modalitati de promovare a firmei au fostpublicitatea in presa scrisa, la radio, dar si prin flyere saudiverse pliante. De asemenea, antreprenorii au participat la oserie de targuri de profil organizate in capitala sau la Timisoara,in cadrul carora si-au promovat produsele.

"Exista o gama larga de aparate de bronzat pentru uz personalcare nu necesita curent trifazic si au un consum mic, insaaparatele pentru uz profesional sunt concepute sa functioneze doarpe baza curentului trifazic si trebuie sa fie functionale operioada de timp mai mare", considera Stan si Cobarzan cu privirela caracteristicile pe care clientii trebuie sa le aiba in vedereatunci cand achizitioneaza un aparat de bronzat.

Afacerea a pornit la drum cu doar patru angajati, insa inprezent numarul lor a ajuns la 35. Primii angajati au fostrecrutati pe baza anunturilor publicate in presa scrisa, dar si inurma participarii la targurile de joburi.

In prezent, compania detine o baza de 250 de clienti din toatatara, iar aparatele de bronzat comercializate sunt importate dinstatele membre ale Uniunii Europene.

In ceea ce priveste concurenta, cei doi antreprenori rememoreazafaptul ca, la inceput, concurenta era practic inexistenta, insa inprezent ei considera ca piata este saturata si concurenta esteextrem de mare in acest domeniu.

Investitia initiala in acest business s-a ridicat la circa50.000 de euro si a constat in achizitia aparatelor de bronzat si aknow-how-ului specific, precum si a accesoriilor si a cosmeticelorpentru solar.

In 2008, firma a inregistrat o cifra de afaceri de 500.000 deeuro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, in timp ceprofitul a fost reinvestit in totalitate pentru dezvoltareabusinessului.

Planurile pe termen lung ale companiei sunt reprezentate deconsolidarea pozitiei pe piata romaneasca. In prezent, firma detineopt saloane de bronzat sub brandul Solisun in orasele Oradea, SatuMare, Cluj-Napoca, Bucuresti si Constanta, precum si 25 de saloanein franciza.

Firma Exclusive Business Solutions activeaza pe piatadistribuitorilor de aparatura pentru saloanele de bronzare siinfrumusetare din toamna anului 2008, fiind infiintata lainitiativa celor doi asociati, Elena Marinescu (27 de ani) siEmilian-Danut Puiu (23 de ani). Amandoi aveau experienta indomeniu, de patru, respectiv doi ani, astfel ca au decis sa-sideschida propria afacere. Bazandu-se pe cunostintele acumulateanterior in acelasi sector, cei doi au trecut peste anumite etapespecifice perioadei ce precede demararea propriu-zisa a afacerii,mai exact prospectarea pietei, a preturilor, a concurentei si aclientilor si au contactat furnizorii deja cunoscuti, precum sialtii noi in ideea diversificarii gamei de produse.

"Primii clienti au fost vechii clienti cu care am colaboratanterior in conditii foarte bune, ulterior clientela s-a marit prinpromovarea pe internet prin intermediul propriului site, dar siprin recomandari facute de clientii nostri", spun cei doiantreprenori.

Au pornit la drum cu trei angajati, iar numarul acestora s-apastrat pana in prezent. In ceea ce priveste investitia initiala,aceasta s-a ridicat la circa 15.000 de euro si a constat instocuri, personal, obiecte de inventar, precum si promovare. "Celmai important lucru de retinut si de luat in considerare atuncicand se achizitioneaza un aparat de bronzat este calitateaprodusului, urmata indeaproape de puterea solarului, dar si dedotarile standard si optionale", considera Emilian-Danut Puiu siElena Marinescu.

Concurenta in acest domeniu de activitate este foarte puternicasi uneori neloiala, sunt de parere cei doi intreprinzatori. Acestlucru nu

i-a oprit totusi ca in primele sase luni de activitate sa-sirecupereze investitia initiala si sa intre pe profit.

"Cea mai mare dificultate a fost lipsa posibilitatii de a ajutaclientii cu creditari (leasing-uri). In aceasta idee am oferitclientilor termene si conditii de plata mai accesibile si amincercat sa-i facem sa inteleaga ca nu au pornit singuri pe acestdrum, ca le suntem aproape si ca pot avea incredere in noi", spuncei doi asociati ai firmei Exclusive Business Solutions.

Cu privire la planurile de viitor ale companiei, Emilian-DanutPuiu si Elena Marinescu marturisesc ca isi doresc largirea gamei deproduse si servicii.

Desi initial societatea s-a axat doar pe furnizarea produselorspecifice saloanelor de bronzare, in momentul de fata distribuieaparatura si produse cosmetice, aparatura SPA, dar si mobilier.

Compania mizeaza pe continua crestere a gradului deprofesionalism si adaptarea serviciilor in functie de nevoileclientilor, oferindu-le "consiliere in orice problema legata dedomeniul aparaturii de bronzat, conditii de achizitie mult mai bunesi tot ajutorul de care acestia au nevoie", conchid cei doiintreprinzatori.

Disotel:

  • An infiintare: 1999
  • Investitie initiala: 50.000 de euro
  • Cifra de afaceri in 2008: 500.000 de euro
  • Numar angajati: 35
  • Compania detine o baza de 250 de clienti din toata tara

Exclusive Business Solutions:

  • An infiintare: 2008
  • Distribuie aparatura de bronzat si SPA, produse cosmetice
  • Investitie initiala: 15.000 de euro
  • Recuperarea investitiei initiale: dupa sase luni
  • Numar angajati: 3

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO