Companii

Ce castiguri aduc meniurile pentru evenimente in buzunarul companiilor de catering?

02.04.2008, 14:33 226

La inceputul anilor 1992, cererea de servicii de catering pentru evenimentele organizate de institutii era in crestere, ceea ce a generat aparitia unor firme, intre care si Gala Catering. "Totul a inceput ca si bufet de incinta, dar datorita cererilor din acea vreme pentru servicii de catering pentru congresele din Sala Palatului, ne-am orientat activitatea catre acest tip de servicii. Afacerea a inceput in anul 1992, in incinta Salii Palatului si a fost fondata de Adriana Panciu", spune Georgiana Diaconul, director general la Gala Catering.
Inca din acea vreme, Gala Catering s-a consacrat ca si companie de catering exclusiv pentru evenimente si a pastrat acest profil pana in prezent. Georgiana Diaconul a inceput colaborarea cu Adriana Panciu si cu aceasta companie, in anul 1998, iar din luna iunie 2007 aceasta a preluat activitatea companiei.
Dupa cum marturiseste, "chiar daca am studiat alimentatia publica si turismul si am continuat cu managementul, toata experienta am acumulat-o in anii de practica. Nimic nu se compara cu practica si provocarile de la evenimente", explica Diaconul. Ca in orice domeniu, la inceput activitatile au fost mai timide, s-au desfasurat in incinta Salii Palatului, dupa care compania a inceput sa se orienteze catre salile noi de conferinta, a continuat cu locatii si activitati din ce in ce mai provocatoare, de exemplu evenimente in tramvai, pe santier, in balon.
Pentru gasirea clientilor ea precizeaza ca foarte bine a functionat si functioneaza "reclama din gura in gura". Clientii sunt foarte variati, de la multinationale pana la artisti consacrati din strainatate. "Cele mai multe evenimente le desfasuram pentru marile companii, prin agentiile de publicitate, dar lucram si pentru clienti particulari. Lucram inclusiv pentru clienti straini, pentru artisti", precizeaza directoul general la Gala Catering.
Intre cei mai importanti clienti care apeleaza la serviciile companiei se numara: Microsoft Romania, Praktiker Romania, Kaufland, Siemens, Consiliul Britanic.
Georgiana Diaconul mentioneaza ca majoritatea evenimentelor organizate sunt pentru 1.000 - 2.000 de invitati, iar cel mai mare eveniment ca amploare pe care l-a organizat compania a numarat 5.000 de persoane.
Gala Catering este o companie pentru catering de evenimente care in anul 2006 a realizat o cifra de afaceri de peste 900.000 de euro, iar directorul general mentioneaza ca si-a stabilit o crestere anuala de minimum 10 %. Cifra de afaceri realizata in primul semestru al anului 2007 a fost de peste 500.000 euro. Afacerea a pornit cu un numar de sase angajati si doua autovehicule si a ajuns in prezent la 33 de angajati si un numar de zece autovehicule.
Directorul general al Gala Catering spune ca tot timpul s-a investit in dezvoltarea afacerii. "S-au facut investitii majore pentru imaginea firmei, achizitionarea de autovehicule, vesela, uniforme, si mereu s-a luat in calcul nevoia financiara pentru dezvoltarea si promovarea serviciilor. Este foarte important sa faci tot timpul investitii ca sa fii in pas cu cererea pietei", spune ea.
Daca ar fi sa o ia de la inceput, directoarea Gala Catering spune ca ar ar alege aceeasi afacere deoarece este si va fi o afacere de viitor si de asemenea si-ar dori sa investeasca si in turismul romanesc. "Pot spune ca este o afacere de succes, care necesita foarte multa munca, sacrificii, imaginatie si devotament. Dupa ce ai pornit afacerea, pasii ii descoperi singur in functie de cerinta pietei, de concurenta si de provocari", concluzioneaza Georgiana Diaconul, directorul general al Gala Catering.
Ce afacere poti incepe atunci cand ai experinta atat in domeniul culinar, cat si cunostinte de logistica, resurse umane si coordonare de activitati? Raspunsul: un business prin care sa oferi solutii food si non food, bar, decoratiuni, sunet si lumini pentru evenimente corporate ce cuprind: traininguri, conferinte, sedinte, lansari de produse sau team building-uri.
Este afacerea la care s-au gandit Mihai Romaniuc si Dorin Bobocea atunci cand au pus bazele Bedo Events. "Firma noastra activeaza pe piata din 28 ianuarie 2008. Ideea ponirii acestei afaceri o aveam de mult, insa am cautat sa inchegam cam tot ce ne trebuie sa putem realiza ce ne-am propus. Ne-am evaluat experienta si capacitatile de realizare a unei actiuni din domeniu.
Dupa ce am strans multe contacte, multi furnizori, am realizat parteneriate cu alte firme, am pus totul pe foaie, am tras linie si am luat decizia de a da drumul firmei", spune Mihai Romaniuc, fondator si event planner la Bedo Events.
La 27 de ani Mihai Romaniuc are o experienta vasta in domeniul culinar pe care a dobandit-o lucrand la multe restaurante si hoteluri de renume, in domeniul decoratiunilor, aranjarii meselor, bufeturilor si a free barului. La experienta acestuia se adauga cea a partenerului sau de afaceri, Dorin Bobocea, care la 23 de ani are cunostinte in probleme de logistica, gestionare, coordonare, resurse umane, contabilitate, stabilire de contacte.
Investitia initiala a constat in confectionarea unui bar mobil. A urmat dotarea lui cu tot ce trebuie la un bar: vesela, accesorii, espresoare, cafetiere. Dupa realizarea barului a fost procurata vesela necesara produselor cateringului, meselor de bufet si bar.
Pentru un eveniment compania asigura urmatoarele tipuri de servicii: servicii complete de catering, servicii complete de bar, servicii complete de personal calificat (bucatari, barmani, ospatari, picoli, hostess, paza si protectie, servicii complete de decoratiuni, de sunet si de lumina. Furnizorii au fost alesi prin recomandari, intalniri cu acestia si multe telefoane, iar clientii care s-au aratat a fi mai receptivi pana acum sunt persoanele fizice. "Firma noastra este noua pe piata, mai exact din ianuarie, si inca nu am realizat actiuni decat la cateva persoane fizice. Proportia este de 65% persoanele fizice si de 35% persoanele juridice. Insa dupa ce vom incheia si contracte cu persoanele juridice cred ca ne putem schimba parerea, cat si proportia", precizeaza el.
Modalitatea de promovare a serviciilor utilizata de Bedo Events este prin intermediul publicitatii. "Folosim mica si marea publicitate. Am investit si investim in continuare atat financiar, cat si prin munca, la crearea imaginii noastre si a serviciilor oferite de noi", explica el.
"Pentru luna aprilie, compania este in negocieri in vederea onorarii a patru comenzi. "Obiectivul nostru este sa putem onora in jur de trei-patru comenzi pe luna, asta pentru inceput. Cu cat o sa avem mai multa activitate, vrem sa onoram cat mai multe comenzi", mentioneaza event planner-ul Bedo Events.
El adauga ca acest tip de servicii este foarte cautat pentru diverse dineuri. "Toata lumea vrea sa se descotoroseasca de bataia de cap, alergatura si telefoanele pe care le presupune organizarea unui eveniment si apeleaza la firme ca noi", mentioneaza Mihai Romaniuc.
Cei doi fondatori ai firmei au pornit afacerea cu un angajat, iar pe parcurs au mai recrutat persoane cu care sa puna la dispozitie serviciile companiei. "Momentan nu vrem sa mai angajam, dar dupa ce incepem sa avem mai multa activitate sigur o sa marim echipa si vom fi dispusi sa recrutam pesoane care demonstreaza corectitudine, spirit de echipa, responsabilitate si experienta in domeniu", spune fondatorul Bedo Events.
Pentru acest an, compania si-a bugetat o cifra de afaceri de aproximativ 35.000 de euro, iar fondatorii companiei spun ca doresc pe termen scurt sa incheie contracte si sa isi for-meze o baza de clienti. Pe termen lung compania doreste sa se impuna pe piata si sa isi mareasca echipa.

Gala Catering:
Cel mai mare eveniment a numarat 5.000 de persoane
Cei mai importanti clienti: Microsoft Romania, Praktiker Romania, Kaufland, Siemens, Consiliul Britanic.
Meniurile preferate la evenimentele campenesti: preparate romanesti, iar la cocktail-uri si receptii: preparate fine si delicate (sushi, branzeturi fine, peste).
Cifra de afaceri in 2006: 900.000 de euro
Cifra de afaceri in primul semestru al anului 2007: 500.000 de euro
In prezent sunt 33 de angajati

Bedo Events:
Investitia initiala a constat in confectionarea unui bar mobil
Servicii oferite: servicii complete de catering, servicii complete de bar, servicii complete de personal calificat (bucatari, barmani, ospatari, picoli, hostess, paza si protectie, servicii complete de decoratiuni, de sunet si de lumina.
Furnizorii au fost alesi prin recomandari
Clientii sunt in proportie de 65% persoane fizice si de 35% persoane juridice
Modalitatea de promovare a serviciilor: publicitatea
Cifra de afaceri estimata anul acesta: aproximativ
35.000 de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO