Companii

Cele mai mari trei aeroporturi din tara tin cu dintii de profit

05.11.2009, 23:13 101

Traficul de pe Aeroportul Baneasa din Capitala a fost increstere cu 16% in primele noua luni ale anului, pana la 1,36milioane de pasageri, potrivit lui George Mihalcea, directorulgeneral al aeroportului.
Desi operatorii aerieni low-cost SkyEurope si MyAir si-au incetatactivitatea, acestea fiind primele esecuri anuntate pe low-cost,traficul si afacerile aeroportului au continuat sa creasca.
Astfel, cu doar cinci companii aeriene low-cost care mai opereaza,Blue Air, Wizz, Air, Germanwings, Koral Blue, Nouvelair, afaceriledin primele noua luni ale aeroportului Baneasa au fost in cresterecu aproape 48% in lei, pana la 62 de milioane de lei (14,7 mil.euro).
"De asemenea profitul brut al aeroportului se preconizeaza sacreasca de aproape patru ori, de la 6,8 milioane lei la 27 demilioane lei (6,4 mil. euro) pana la sfarsitul anului acesta", adeclarat George Mihalcea. Anul trecut aeroportul a fos tranzitat de1,7 milioane de pasageri.

In asteptarea fuziunii
Aeroportul International Aurel Vlaicu (Baneasa) va fuziona cuAeroportul International Henri Coanda (Otopeni), prin infiintareaCompaniei Nationale Aeroporturi Bucuresti, in urma avizului dat decatre Guvern luna trecuta.
Daca pe aeroportul de pe care zboara companiile low-cost seinregistreaza un trafic in crestere, pe aeroportul Otopeni, de undezboara 26 de companii, printre care Tarom, Lufthansa, KLM, Malev,Air France si easyJet, traficul este in scadere cu 13%, pana la2,95 milioane de pasageri in primele opt luni anul acesta.
"Am avut o cifra de afaceri de 200 de milioane de lei (47,6 mil.euro), cu aproximativ 5% mai mare in lei decat cea realizata inaceeasi perioada a anului trecut. Profitul brut aferentintervalului ianuarie-august a fost de 62,4 milioane de lei (16,9milioane de euro), in scadere cu aproximativ 4% fata de aceeasiperioada a anului anterior", a declarat Tudor Jidav, directorulgeneral al aeroportului din Otopeni, adaugand ca inca nu detinedatele aferente lunii septembrie.

Scade gradul de ocupare pe cursele delinie
Businessurile companiilor aeriene traditionale au fost lovite de lainceputul anului in contextul conditiilor actuale. Spre exemplu,compania aeriana de stat Tarom, cu afaceri de 257 de milioane deeuro anul trecut, a transportat in primele opt luni ale anului unmilion de pasageri, mai putin cu 11,9% fata de aceeasi perioada aanului anterior, potrivit datelor Asociatiei Companiilor AerieneEuropene (AEA).
Gradul de ocupare la care a operat compania a fost de 54,4%, maimic cu 9,4% fata de perioada ianuarie-august anul trecut. Taromzboara atat de pe cel mai mare aeroport din tara, Henri Coanda, catsi de pe aeroportul din Timisoara.
Reprezentantii aeroportului Traian Vuia din Timisoara au spus caprofitul a fost de aproape 3,3 milioane de lei in primele noualuni, in scadere cu aproximativ 42% fata de perioada de anultrecut.
"Am avut aproape 740.000 de pasageri, adica un plus de 9%." Cifrade afaceri a aeroportului din Timisoara, de pe care opereazaCarpatair, Wizz Air, Tarom si Lufthansa, afost de 25 milioane delei (5,9 mil. euro) in primele noua luni, mai mult cu 10% fata deaceeasi perioada a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO