Companii

Centrofarm angajeaza 400 de farmacisti in 2008

Centrofarm angajeaza 400 de farmacisti in 2008

Click pentru imaginea intreaga

04.02.2008, 18:51 31

Reteaua de farmacii Centrofarm, unul din principalii jucatori din retailul farmaceutic, ar putea ajunge la aproape 70 de farmacii operationale la sfarsitul acestui an, fata de 37 de unitati in prezent, in urma unui proces de extindere agresiva.
"In 2007 am finalizat reasezarea pe piata a Centrofarm, moment in care actionariatul a luat decizia sa extinda afacerea la nivel national. In prezent sunt 37 de farmacii si speram sa mai deschidem alte 30 de unitati anul acesta. Cele mai multe vor fi in provincie in orase precum Iasi, Brasov, Arad, Suceava", a spus Dorin Catana, director general al Centrofarm.
Investitiile in rebrandingul Centrofarm au inceput in 2005, odata cu preluarea retelei de catre omul de afaceri Bonte Alain Louis, iar majoritatea au fost realizate in 2006.
Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 0,1 si 0,2 mil. euro (pentru amenajare si utilare), astfel ca fondurile necesare extinderii din acest an sunt de cel putin 3 mil. euro si vor fi sustinute din resurse proprii.
"Ne intereseaza atat hipermarketurile, cat si unitatile stradale, iar ce vom deschide va fi in aceeasi idee de farmacii de dimensiuni mari, de peste 200 de metri patrati", a spus Catana.
Extinderea pe care compania o are programata pentru 2008 va dubla numarul de angajati pana la circa 800 de oameni.
"In acest moment avem aproape 400 de angajati la nivelul Centrofarm si pana la sfarsitul anului probabil ca o sa se dubleze", a mai spus Dorin Catana.
In 2007, reteaua si-a majorat cu 26% numarul personalului, in conditiile in care pe piata se resimte un puternic deficit de forta de munca.
La nivelul Centrofarm, salariile au fost majorate cu 20% in ultimul an, potrivit datelor companiei. In industria farmaceutica venitul mediu brut al unui specialist se situa in 2006 la peste 820 de euro, potrivit studiului PayWell 2006, realizat de PricewaterhouseCoopers.
Pentru 2008, compania si-a bugetat o cifra de afaceri in crestere cu 80% comparativ cu nivelul de 62,5 mil. lei (18,7 mil. euro) inregistrat in 2007. Anul trecut pierderile s-au mentinut la un nivel similar celui din 2006, de peste 2 mil. lei (0,6 mil. euro)
"In acest moment este mai importanta dezvoltarea decat profitabilitatea. In ceea ce priveste extinderea, in 2009 vom vedea cum o sa evolueze piata. In principiu, Centrofarm vrea sa se extinda si sa devina un lant de farmacii la nivel national", a continuat Catana.
In mod normal, a continuat el, o farmacie are nevoie de 1-2 ani pentru a atinge pragul de break-even si de peste 3 ani pentru a se amortiza investitia.
Compania a lansat anul trecut serviciul online e-Commerce prin care se pot comanda OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) si dermatocosmetice.
"Farmacia on-line este pe drumul cel bun. Sunt din ce in ce mai multe persoane interesate de posibilitatea de a cumpara produse de pe internet si primul feed-back pe care il avem este numarul de vizitatori de pe site care a crescut", a conchis Dorin Catana.
De asemenea, compania este in discutii pentru extinderea acestui serviciu in tara, proiectul urmand sa fie demarat in urmatoarele saptamani.
Centrofarm este cel mai vechi brand romanesc de farmacii, fiind activ de 75 de ani pe piata de profil.
Concurentii Centrofarm sunt Sensiblu (parte a A&D Pharma), Catena, Help Net, City Pharma si Dona.
Infiintarea de noi farmacii in mediul urban este restrictionata in baza unui criteriu demografic care prevede ca in Bucuresti sa existe o farmacie la 3.000 de locuitori, in orasele resedinta de judet, o farmacie la 3.500 de locuitori, iar in alte orase o farmacie la 4.000 de locuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO