Companii

Chinezii de la DH Sport ruleaza pe bicicleta spre afaceri de 4 mil. euro

31.08.2004, 00:00 58

Bicicletele incep sa se indeparteze de statutul de accesoriu obligatoriu al provincialilor navetisti, si, pe masura ce este constientizata nevoia de miscare, tot mai multi oameni, chiar din marile orase, dau la pedale. Spre exemplu, producatorul de biciclete DH Sport, cu capital chinez, estimeaza pentru 2004 o cifra de afaceri de 170 de miliarde de lei (4,1 milioane de euro), in crestere cu 55%% fata de 2003.
"Conform unor studii de piata pe care le-am realizat, suntem cea mai importanta companie din domeniu, cu o cota de piata de 65-70%", a declarat Lucian Contras, assistant manager al companiei.
"Se observa o imbunatatire a pietei. Clientii se reorienteaza spre produse mai bune calitativ si cu garantii corespunzatoare". Compania a avut in 2003 o cifra de afaceri de afaceri de 110 de miliarde de lei.
Compania a investit de circa 300.000 euro intr-un flux tehnologic automatizat pentru asamblarea si centrarea rotilor de bicicleta si a unor linii de montaj automatizate, tehnologie achizitionata din Olanda. Capacitatea de productie a crescut astfel la 500.000 unitati anual. "In acest moment, producem 800 de unitati zilnic", a spus Contras.
Piata bicicletelor cuprinde trei segmente. Primul -  produsele destinate copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 14 ani, unde reprezentantii DHS estimeaza o cota de 85% pentru cele sase produse ale sale. Urmeaza piata bicicletelor utilizate din necesitate ca mijloc de transport. Compania detine peste 80% din aceasta piata al carei public tinta sunt persoanele cu bugete reduse, provenite in special din mediul rural. Cel de-al treilea segment este reprezentat de bicicletele utilizate pentru agrement, mai scumpe, dar superioare calitativ si mai sofisticate ca design. "La aceste produse avem o cota de aproximativ 50%, egala cu cea a principalilor nostri concurenti".
Reteaua de distributie a companiei acopera intreg teritoriul Romaniei. DH Sport colaboreaza cu peste 200 de societati comerciale, avand cate un dealer in fiecare oras cu peste 15.000 de locuitori. Bicicletele DHS sunt distribuite si in cadrul retelelor Carrefour si Metro. .Societatea asigura si logistica pentru distributia produselor pe care le comercializeaza prin reteaua de camioane pe care o detine. De asemenea, compania realizeaza exporturi in majoritatea tarilor din Comunitatea Europeana (Ungaria, Germania, Spania, Marea Britanie, Italia), produsele fiind conforme cu standardele europene in domeniu.
DH Sport s-a infiintat in august 1999, o data cu aparitia legii privind zonele defavorizate si a facilitatilor fiscale acordate acestora, fiind prima investitie majora in aceasta zona. "Avantajul de cost pe care il detinem datorita facilitatilor fiscale acordate companiilor din aceasta zona sunt rezultatul bunei orientari investitionale a actionarilor nostri", a declarat Contras.
La infiintare, capitalul social al companiei a fost de 70.000 de dolari, dar evolutia ascendenta a afacerilor societatii s-a reflectat si asupra acestui aspect, valoarea capitalului social, in totalitate chinezesc, crescand de peste 10 ori pana la 750.000 de dolari. Afacerea DH Sport reprezinta una dintre cele mai mari investitii chineze din Romania.
Cea mai importanta companie concurenta pentru DH Sport este societatea Bike Land din Brasov.
andrei.frunza@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO