Companii

Chitaru, Kia: Transportul automobilelor pe calea ferata va permite majorarea livrarilor din acest an cu 247%

Chitaru, Kia: Transportul automobilelor pe calea ferata va permite majorarea livrarilor din acest an cu 247%

Dan Chitaru, director general Kia Rom Auto: Prima masura care a permis reducerea timpului de livrare a fost crearea de centre regionale de livrare iar a doua a fost transportul automobilelor de la fabrica pe calea ferata. Este o modalitate mai rapida, al carei principal avantaj il reprezinta volumul mai mare de masini transportate.

19.03.2008, 15:47 231

Pentru a putea reduce timpul de livrare a unui automobil nou, care in 2007 era cuprins intre una si trei luni, Kia Rom Auto au luat mai multe masuri simultan, printre care crearea de centre regionale de livrare a automobilelor si decizia de a transporta automobilele Kia asamblate la uzina din Slovacia pe calea ferata, si nu cu ajutorul camioanelor.
"Prima masura care a permis reducerea timpului de livrare a fost crearea de centre regionale de livrare. Primul a fost construit la Pitesti, vor urma la Arad, in Bucuresti, dupa care vom mai deschide doua centre in tara, care sa asigure distributia mai rapida catre dealerii din acea regiune. Al doilea pas a fost transportul automobilelor de la fabrica pe calea ferata. Este o modalitate mai rapida, al carei principal avantaj il reprezinta un volum mai mare de masini transportate, care implicit determina distribuirea unei cantitati mai mari de automobile dintr-o data catre dealeri. Una este sa trimiti la un dealer cate 20 de masini o data si alta sa faci configurari de camioane cu cate doua-trei masini pentru fiecare", a declarat Dan Chitaru.
Cu trenul se pot livra cate 200 de automobile simultan, potrivit directorului Kia Rom Auto. In prezent ritmul de livrare al importatorului este de aproximativ 100-150 de autovehicule, dar si cu varfuri de peste 200 de unitati.
In comparatie cu anul precedent, in prezent exista inclusiv un stoc constant de modele Kia, in Romania, intre 50 si 150 de automobile.
"In prezent s-a ajuns la devansarea termenelor de livrare pe care le stabilim cu clientii. Datorita rezultatelor din 2007, fabrica din Zilina a majorat cota de productie alocata Romaniei, ce a permis inclusiv scaderea timpului de livrare, la doua-trei saptamani din momentul lansarii comenzii pentru un model personalizat de catre client", a subliniat Chitaru.
Achizitiile de terenuri destinate centrelor de livrari vor demara in decurs de 1-2 luni in trei zone din Capitala, spre principalele iesiri. Cel mai mic teren are cinci hectare, iar cel mai mare noua hectare, potrivit oficialului Kia, care vor fi completate de achizitii de centre auto noi.
"Investitiile in extindere din acest an vor fi de aproximativ 10-20 de milioane de euro, care in afara achizitiilor de terenuri vor fi completate de achizitii de centre auto integrate, care cuprind service, showroom si depozit pentru componente "la cheie", pentru a economisi timp. In plus, vom construi noi centre de service in Bucuresti, in principal pe partea de tinichigerie-vopsitorie, in care se va lucra in trei schimburi, pentru a permite reducerea timpului de asteptare", a subliniat Chitaru.
Vanzarile Kia pe piata locala in primele doua luni au fost de 1.251 de unitati, de aproape sapte ori mai mult in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Vanzarile totale ale Kia din acest an vor ajunge cel mai probabil la 9.000 de unitati, din care 6.000 vor reprezenta modelul compact cee'd si 1.000 de unitati SUV-ul compact Sportage, care este asamblat la uzina din Slovacia", a spus Chitaru.
Datorita vanzarilor de peste 3.500 de unitati in 2007 si vanzarilor modelului cee'd, Kia Rom Auto a devenit reprezentanta oficiala a Kia, care raporteaza direct la centrul din Frankfurt, si nu la Moscova, situatie care a existat pana la finele anului trecut. "In 2007 am comercializat pe piata locala aproximativ 2.500 de modele Kia cee'd, in comparatie cu targetul initial de 400 de unitati. Datorita depasirii estimarilor initiale, Romania a fost pe primul loc in clasamentul pietelor pe care s-au depasit estimarile initiale. Ca urmare, incepand de pe data de 18 ianuarie, Kia Rom Auto face parte din lista reprezentantelor central si est-europene, care raporteaza direct la Kia Europa", a subliniat Dan Chitaru.
Anul trecut reteaua de dealeri Kia s-a extins cu sapte concesionari, in timp ce in 2008 se vor deschide alte noua, care vor reprezenta dealershipuri proprii. In Bucuresti exista patru centre, dintre care trei apartin Mit Motors International, care acopera aproximativ 40% dintre vanzarile de pe piata locala.
"Bucuresti, alaturi de opt orase din tara, acopera aproximativ 85% din vanzarile Kia. Daca o marca dispune de concesionari in sase-sapte orase principale alaturi de Bucuresti, sunt asigurate vanzari de peste 80% din volumul total", a spus Chitaru.
Investitiile intr-un dealer nou pentru Kia sunt de aproximativ 2-3 milioane de euro, la un pret al terenului de aproximativ 200 de euro pe metru patrat potrivit oficialului Kia Rom Auto.
"La o investitie 3 milioane de euro showroomul complexului ar trebui sa aiba 500 de metri patrati, un service cu 20 de posturi de lucru. Un dealer complet are o suprafata de aproximativ 10.000 mp. Suprafata minima este de 5.000 mp", a subliniat directorul general al companiei.
Kia Rom Auto a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro din importul de automobile si piese de schimb, in crestere cu 100% in comparatie cu anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO