Companii

Christophe Weller, COS: Sustenabilitatea este o oportunitate pentru România să se dezvolte mai departe în sectorul industrial

ZF ESG Summit 2024

Christophe Weller, COS: Sustenabilitatea este o...

Autor: Alex Ciutacu

15.05.2024, 13:50 75

Companiile din România sunt mai aplecate spre colaborarea cu furnizori locali pentru a-şi reduce impactul de mediu din lanţul de aprovizonare, ceea ce generează o nouă oportunitate de dezvoltare pentru sectorul industrial local, a explicat Christophe Weller, acţionar fondator şi CEO al COS, prezent la evenimentul ZF ESG Summit 2024.

„Cred că România are mult de dezvoltat, ne-ar plăcea să avem mai mulţi parteneri locali, produse din România. Este o oportunitate pentru România să se dezvolte mai departe în sectorul industrial”.

Furnizorul de soluţii de fit-out pentru piaţa de birouri se uită spre producătorii locali pentru a identifica oportunităţi de parteneriat astfel încât să folosească mai multe elemente produse local în proiectele pe care le realizează.

„Ne uităm la a aduce tot mai multe produse făcute în România, ne uităm la parteneri locali. Undeva la 20% din soluţiile noastre de mobilier vin de la elemente custom made făcute local. Restul vine din Franţa, Germania şi încercăm să venim mai aproape şi să găsim parteneri care sunt în Serbia, Turcia, dar nu este suficient. Ne-ar plăcea să găsim partenerii potriviţi în România”.

Christophe Weller a subliniat că şi în cazul produselor pe care le aduce de la furnizori care produc în alte ţări încearcă să acceseze produse cu o „amprentă de carbon” mai mică.

„Suntem atenţi cu cine lucrăm, ce produse furnizăm, avem mobilă de birouri de la Steelcase, care are şi produse neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, la el şi pentru mochete, furnizăm Interface, care are şi produse carbon negative, deci ne interesează acest aspect”.

Ce a mai declarat în cadrul ZF ESG Summit 2024:

  • Aş vrea să-mi încurajez partenerii, precum Steelcase sau Interface să producă în România. (...) Asta ar fi improtant, să îmi aduc partenerii aici, cu know-how, cu brand, ca să cnstruim aici local.
  • Vedem că produsele mai sustenabile vin cu un preţ mai mare, dar clienţii vor să le cumpere, pentru că aspectul de sustenablitate devine foarte important.
  • Subiectul ESG nu este nou pentru noi, acum vreo 20 de ani am început să vorbim mult despre sustenabilitate şi de soluţiile pe care le furnizăm pentru birouri. Atunci era o modă, nice-to-have, iar în timpul crizei financiare a devenit o preocupare mai puţin evidentă. Prin 2015-2016 am început să vedem sustenabilitatea ca subiect pe masa companiilor, inclusiv pe partea de social, companiile îşi doreau să reţină talentele, să le motiveze, să aibă mai mult grijă. Deci S-u din ESG a devenit mai important.
  • Lucrăm pentru a ne conforma şi pentru a avea primul nostru raport în 2026 pentru anul 2025, dar sperăm să o facem dinainte, în 2025 pentru 2024.
  • Vedem sustenabilitatea ca pe un avantaj competitiv pentru noi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24