Companii

Cine este românul care a vândut maşini de 5 miliarde de euro pentru BMW

Cine este românul care a vândut maşini de 5 miliarde de euro pentru BMW

Autor: Bogdan Alecu

03.04.2011, 23:41 155

Ebner lucrează acum la sediul central al BMW din München, iardin discuţia cu el nu ai zice că a plecat de atâţia ani dinRomânia. Vorbeşte limba română cursiv şi spune că revine în ţară decel puţin trei-patru ori pe an. "Este vorba de familie, prieteni,de legături care s-au păstrat. Contactul cu România nu s-arupt."

Thomas Ebner s-a născut la Timişoara în 1978 şi a plecat dinţară împreună cu familia în 1994. El are dublă cetăţenie, română şigermană. "Am plecat cu un an şi jumătate înainte să termin liceulîn România, iar studiile le-am terminat atunci în Germania. Dupăliceu am urmat Facultatea de Economie şi Tehnologie din Reutlingen,în apropiere de Stuttgart", a spus Thomas Ebner, product managerpentru Seria 1 în cadrul BMW AG.

Urmând cursurile unei facultăţi tehnice, aproape de sediilecentrale ale Porsche şi Mercedes-Benz din Stuttgart, în primii ania avut şi primele contacte cu industria auto. "Am urmat facultateade economie şi tehnologie - production management. În timpulstudiilor am lucrat la câţiva furnizori şi chiar la Porsche.Ulterior am lucrat inclusiv la BMW, dar nu în Germania, ci înStatele Unite", îşi aminteşte Thomas Ebner.

În Statele Unite a plecat în 2001. "Voiam neapărat să lucrez şiacolo, să văd care este piaţa şi mi s-a oferit aceastăposibilitate. Acolo lucram la un proiect logistic al BMW. În SUA amstat aproape opt luni şi am lucrat pe partea de logistică de pieseşi after-sales. Tot pe supply-chain management am lucrat şi când amrevenit la München."

În cadrul BMW AG la München timi­şoreanul a început să lucrezepermanent în 2003, la aproape zece ani de când a ajuns înGermania.

"Întâi am lucrat în planificarea pe termen lung a preţurilor şivolumelor pentru toate modelele. Am intrat ulterior şi în productmanagement şi m-am dezvoltat pe mai multe direcţii. La un grupmultinaţional, cum este BMW, cel mai bun lucru este că te poţidezvolta multilateral. Departamentul de management de produs m-ainteresat cel mai mult şi acolo am vrut să mă dezvolt."

Thomas Ebner este în prezent manager de produs pentru Seria 1 lanivel global, poziţie pe care o ocupă din primăvara lui 2008, cânda fost lansat de altfel şi cabrioletul modelului.

La nivel european Seria 1 este cel de-al doilea cel mai binevândut model din gama BMW după Seria 3. Astfel, anul trecut lanivel mondial BMW a vândut 196.000 de unităţi din cel mai mic modelal său (Seria 1), în scădere cu aproape 10% faţă de 2009. Valoareaestimată a vân­zărilor pentru Seria 1 ajunge aproape de 5 miliardede euro, potrivit estimărilor ZF.

"BMW Seria 1 a atras clienţi noi pentru marcă, au venit cei carepână atunci nu-şi permiteau un BMW."

Unul dintre avantajele pe care recunoaşte că le-a avut, în afarăde cunoştinţele legate de limbă, a fost faptul că s-a "format" înGermania.

"A fost greu şi atunci, la început. Probabil dacă vii deja la unjob direct şi nu ai cunoştinţe legate de ţară, atunci s-ar putea săai probleme mai mari. Eu nu am avut astfel de probleme de zi cuzi."

Acum, la aproape 17 ani de când a plecat, Thomas Ebner considerăcă decizia de a pleca din România a fost una bună, dar nu este depărere că cineva care a studiat în România nu se poate angaja la ocompanie germană. "Pentru mine a fost bine, dar din punctul meu devedere o astfel de decizie poate fi luată şi după ce terministudiile în România. Acum, desigur, consider că a fost unavantaj."

În prezent aproximativ 22.000 de studenţi români studiază înalte ţări, dintre care în jur de 12.000 aleg ţări precum Franţa,Germania sau Statele Unite, acestea fiind acum ţările în caretaxele de şcolarizare au scăzut semnificativ pentru studenţii dinţările Uniunii Europene.

Românii laputere

Executivii români au început să câştige tot mai mult teren înindustria auto locală. În condiţiile în care toate companiilestrăine care au intrat pe piaţa locală la început au venit cuproprii executivi, pe măsură ce acestea şi-au dezvoltat businessulau ales în ultima perioadă să înlocuiască expaţii cu executiviromâni.

Cea mai nouă modificare s-a realizat în toamna anului trecut laconducerea Renault Technologie Roumanie, cel de-al doilea centrutehnologic ca mărime al constructorului francez după cel de laParis. Philippe Prevel a predat după mai bine de patru ani postulde director general lui Sorin Buşe, 50 de ani, care a ocupat pânăla 1 octombrie funcţia de director general adjunct şi care esteunul dintre românii repatriaţi anul trecut de către Renault înRomânia. Renault Technologie Roumanie a lansat în urmă cu mai binede un an o campanie prin care urmărea să readucă în ţară mai multezeci de ingineri români, care au lucrat anterior în cadrul unorgrupuri auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO