Companii

CME isi majoreaza participatia la posturile TV din Romania

25.03.2004, 00:00 18



Compania americana de media Central European Media Enterprises (CME) isi va majora la 80% participatia la capitalul posturilor de televiziune detinute in Romania - PRO TV, ACASA si PRO TV International, in urma achizitiei de la partenerii locali a unei cote de 14% din actiuni, valoarea tranzactiei fiind de 20,3 milioane de dolari, precizeaza un comunicat al CME.



Tranzactia urmeaza sa se finalizeze in aproximativ doua saptamani. Anterior, compania PRO TV SA, care detine licentele posturilor PRO TV si PRO TV International a obtinut aprobarea CNA de preluare a licentei postului ACASA si a altor doua licente locale de televiziune.



Michael Garin, directorul executiv (CEO) al CME, a declarat ca majorarea participatiei de capital in cadrul operatiunilor din Romania "va permite actionarilor companiei sa obtina un castig mai bun de pe urma grupului de televiziune cel mai mare si cu cea mai rapida crestere dintre cele detinute de CME si reprezinta un puternic vot de incredere fata de partenerul nostru local, Adrian Sarbu, si fata de excelenta sa echipa manageriala".



Compania PRO TV SA va lansa, la 19 aprilie, un nou post TV prin cablu, PRO Cinema, care va difuza exclusiv filme si seriale si va fi destinat publicului adult din mediul urban. Pana acum, 80% din companiile romanesti de cablu, inclusiv primii trei operatori din domeniu, au convenit sa distribuie noul post la scara nationala. PRO Cinema, dezvoltat de echipa manageriala din Romania, ilustreaza capacitatea CME si a partenerilor sai locali de a imbunatati cota de audienta si baza de venituri a companiei prin extinderea operatiunilor, complementara strategiei de achizitii. "Lansarea PRO Cinema, luna viitoare, demonstreaza posibilitatea companiei de a crea valoare pe pietele cu rata mare de crestere, in contextul in care CME exploreaza oportunitatile de investitii din Europa Centrala", a afirmat Michael Garin.



Compania PRO TV SA, unde CME este actionar majoritar, cuprinde posturile PRO TV, ACASA si PRO TV International, la care au acces in total 15,7 milioane de oameni. Lansat in 1995, avand la ora actuala o retea nationala de statii, PRO TV se adreseaza cu precadere publicului adult (18-49 de ani) din mediul urban. Postul ACASA, lansat in 1998, este distribuit prin cablu si se adreseaza unui public preponderent feminin.



Central European Media Enterprises Ltd. detine posturi de televiziune in patru tari din regiune (Romania, Slovenia, Slovacia si Ucraina), la programele carora au acces in total aproximativ 70 de milioane de oameni. CME este cotata pe piata bursiera Nasdaq, actionarul principal fiind omul de afaceri Ronald Lauder.



CME a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 175,8 milioane de dolari si un profit operational de 45 de milioane de dolari. Cifra de afaceri a operatiunilor de televiziune detinute de CME in Romania a fost de 51,1 milioane de dolari, in crestere cu 52,5% fata de 2002, iar profitul operational a fost de 6,3 milioane de dolari, in crestere cu 92,3%.
crenguta.nicolae@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO