Companii

CME: Rezultate peste aşteptări şi creşteri de profit în trimestrul III

Autor: Cristina Rosca

27.10.2011, 00:03 178

Central European Media Entertainment (CME) a raportat creşteri şi profit peste aşteptările analiştilor în trimestrul al treilea, într-o piaţă est-europeană de publicitate în scădere.

Pe trimestrul al III-lea, veniturile nete ale companiei au urcat cu 23%, până la 165,5 milioane de dolari. Profitul OIBDA (înainte de depreciere şi amortizare) a ajuns la

8,9 mi­lioane de dolari, faţă de o valoare negativă de 4,4 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului anul trecut.

"În ultimele patru trimestre ne-am demonstrat abilitatea de a creşte chiar când pieţele nu reuşesc. Generăm conţinut de cea mai bună calitate - iar el e motorul diviziilor de broadcasting, distribuţie şi new media", declară Adrian Sârbu, preşedinte şi director general executiv al CME.

În pofida scăderii cu 1% a pieţei de publicitate pe primele nouă luni ale acestui an, profitul s-a dublat în această perioadă. La 9 luni, CME a avut venituri nete de 587 milioane de dolari, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit OIBDA de 85,8 milioane de dolari, de două ori mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Veniturile nete ale Media Pro Entertainment au crescut cu 32,6% în trimestrul al treilea, de la 26,5 milioane de dolari la 35,1 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al diviziei a fost de 218.000 dolari, faţă de un rezultat negativ de 2,1 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe primele nouă luni, Media Pro Entertainment a avut venituri de 126 milioane de dolari, în creştere cu 37 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. OIBDA a fost de 1,7 milioane de dolari faţă de un rezultat negativ pentru aceeaşi perioadă din 2010 de 4 milioane de dolari.

În România, a cărei piaţă de publicitate a scăzut cel mai sever în trimestrul III (-8%) dintre toate ţările în care operează CME, PRO TV Group a reuşit să crească veniturile cu 7%, până la 31 de milioane de dolari. Profitul OIBDA a fost de 4,6 milioane de dolari, cu 7% mai mare.

Pe primele nouă luni, PRO TV Group a înregistrat venituri de 112 milioane de dolari, în creştere cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, în timp ce profitul OIBDA a fost de 17,3 milioane de dolari.

"Când pieţele nu sunt generoase, ai nevoie de oameni şi businessuri puternice ca să rămâi înaintea vremurilor. Acesta este CME astăzi. Avem cei mai buni oameni, audienţă loială şi o bază de clienţi în creştere. Priorităţile noastre strategice sunt păstrarea poziţiilor de lider de audienţă şi generarea de cash flow. Aşteptăm să generăm venituri de 850 milioane de dolari şi un rezultat OIBDA de 166 milioane de dolari pentru întregul an", a mai spus Adrian Sârbu.

CME este reprezentată în România de PRO TV Group şi Media Pro Entertainment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO