Companii

Comerţul alimentar din Bucureşti este o piaţă de 16,5 miliarde lei dominată de Mega Image

Comerţul alimentar din Bucureşti este o piaţă de 16,5...

Autor: Cristina Roşca

30.08.2016, 00:00 328

Bucureştiul reprezintă circa 22% din totalul comerţului alimentar din România, deşi are doar 10% din populaţie, diferenţa fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianţi aici.

Consumatorii din Bucureşti au cheltuit în comerţul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsaţi la casele hipermarketurilor şi supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerţul tradiţional, respectiv în chioşcuri şi magazine de bloc. Liderul comerţului din Capitală este incontestabil Mega Image, cu o cotă de piaţă de 18%.

Lanţurile de hipermarketuri şi super­marketuri au deschis în Capitală circa 500 de magazine moderne pentru a cuceri o felie cât mai mare din piaţă. În acest context, din total piaţă comerţul modern a ajuns la 76%, faţă de circa 60% la nivel naţional.

„Conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK, la sfârşitul anului 2015 ponderea comerţului modern în Bucureşti era de 76%“, spun oficialii Carrefour. Ei nu înaintează ponderea Capitalei în totalul businessului lor, afirmând că datele sunt confidenţiale. De altfel, până la închiderea ediţiei nicio reţea din comerţul modern nu a oferit ponderea.

Bucureştiul este de departe cel mai important oraş al României, atât ca populaţie, cât şi ca venituri. Capitala are peste 2 milioane de oameni oficial, adică 10% din totalul populaţiei. În ceea ce priveşte veniturile, salariul mediu este cu 60% peste media naţională de circa 1.800 de lei. Tot aici stă concentrat şi businessul românesc, marile corporaţii şi companii naţionale având sediul aici. Cifra de afaceri cumulată a companiilor care au sediul în Capitală este de circa 430-440 de miliarde de lei, respectiv mai bine de o treime din totalul businessului românesc. Multe dintre aceste companii au sediul în Bucureşti, dar au operaţiuni şi în ţară. „Creierul“ businessului este în Capitală.

„Parte din strategia Mega Image a fost să se concentreze pe Bucureşti pentru că este o insulă în interiorul României, atât ca venituri şi populaţie, cât şi ca stil de viaţă“, spunea în urmă cu circa un an, la finalul mandatului, Xavier Piesvaux, fostul manager al Mega Image. El adăuga că pentru a acoperi tot Bucureştiul Mega Image va merge până la 500 de unităţi, pentru ca apoi să iasă în provincie printr-o achiziţie la nivel naţional. În era lui Piesvaux retailerul a crescut de la 16 magazine cu venituri de 54 mil. euro la peste 480 unităţi în prezent. Din total, circa 80% din magazine sunt în Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO