Companii

Companiile bucurestene se abtin inca de la sponsorizari

06.07.2001, 00:00 22



Opt din zece din companii bucurestene considera ca legislatia in materie de sponsorizari nu ofera nici un avantaj sau ofera avantaje minime, releva un studiu

realizat de catre Centrul de Informare, Documentare si Cercetare privind Drepturile Copilului al Organizatiei Salvati Copiii.

Pentru realizarea studiului, compania a trimis un chestionar, "Comunitatea, intre respingere si implicare", la 650 de companii ce isi desfasoara activitatea in Bucuresti, selectionate in mod aleator, dar numai 84 dintre acestea au raspuns intrebarilor.

Ponderea mare in totalul esantionului a celor care sustin ca sunt interesati de aceste programe dar nu isi permit din punct de vedere financiar sa se implice (54,5%) arata ca exista companii care, in conditiile unei deductibilitati semnificative la baza impozabila, ar putea sustine proiecte in domeniul protectiei copilului, dar si in alte proiecte similare.

In ceea ce priveste opinia respondentilor asupra modificarilor ce ar trebui efectuate in cadrul legii sponsorizarii, 76 % dintre acestia considera cresterea deductibilitatii ca fiind principala modalitate de a orienta interesul firmelor catre domeniile in care este nevoie de implicarea lor.

Studiul mai arata ca in manifestarile sportive se implica 15,5% dintre cei chestionati, in activitati din domeniul cultural 21,5 % iar 34,5%, sunt implicati in alte manifestari, in special educatie.

Legislatia in vigoare prevede ca pentru sponsorizari in domeniul culturii baza impozabila se reduce cu 10%, pe cand in manifestarile sportive deductibilitatea este de 8%, cu exceptia fotbalului pentru care aceasta reprezinta doar 5%. In domeniul educatiei, reducerea bazei impozabile este de asemenea de 8%.

Referitor la modalitatile prin care companiile considera ca ar putea fi recompensate cele mai ridicate cote au fost inregistrate de: publicitate - 33,33% si reducerea impozitelor - 28,57%, iar 26,2% nu solicita nici un fel de recompense ca urmare a implicarii in programele destinate copiilor in circumstante dificile.

Irarhizarea companiilor dupa modul de implicare si capitalul detinut arata ca cele cu capital integral roman au obtinut cele mai inalte procente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO