Companii

Concentrare in fashion: doua marci au fost vandute

02.02.2009, 18:26 261

Omul de afaceri Octavian Radu, proprietarul Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, a preluat la sfarsitul anului trecut brandul grecesc de imbracaminte pentru femei Toi et Moi, in timp ce in a doua tranzactie de pe acest segment Nicoleta Ilie, fosta sotie a fotbalistului Sabin Ilie, a vandut marca Pinko.
"A fost un deal destul de rapid, demarat dupa ce am fost abordati direct de catre reprezentantii brandului din Grecia", a declarat Ramona Stanciulescu, CEO Rafar, referindu-se la tranzactia prin care grupul a preluat marca Toi & Moi, care opera un singur magazin pe piata locala, de 100 de metri patrati, situat in centrul comercial Baneasa Shopping City din nordul Capitalei.
Aceste deal-uri sunt un prim semnal al scaderii pietei cu rate de peste 30% in ultimele patru luni, iar vanzatorii sunt retailerii mici care au ajuns la concluzia ca nu mai pot rezista pe piata. In cazul retelelor mari de magazine, primele solutii sunt inchiderea magazinelor nerentabile, restructurarea si abia apoi pot fi luate in calcul oferte de vanzare.
In timp ce Rafar, companie care administreaza un portofoliu de 12 marci si circa 20 de magazine, estima un rulaj anual de 14 milioane de euro anul trecut, branduri precum Toi & Moi sau Pinko nu ruleaza mai mult de 500.000 de euro anual, investitiile in deschiderea unui magazin precum cel din Baneasa Shopping City fiind de cel putin 100.000 de euro.
"In urma discutiilor cu reprezentantii brandului am preluat drepturile de franciza pentru Romania, iar spatiul magazinului l-am preluat de la fostul francizat", spune Stanciulescu, fara a divulga numele investitorului care a adus Toi et Moi in Romania si nici valoarea tranzactiei. Compania va continua dezvoltarea Toi et Moi, fara a avea intentii sa inchida magazinul. Initial, fostul francizat mai deschisese un magazin Toi et Moi in Iulius Mall din Cluj, dar l-a inchis inainte de a vinde franciza.
Printre brandurile din portofoliul Rafar se numara Debenhams, Mandarina Duck, Olsen si Forever18, majoritatea marcilor fiind aduse anul trecut, odata cu deschiderea centrului comercial din nordul capitalei Baneasa Shopping City.
Pinko este un alt brand care nu a rezistat pe piata locala din cauza problemelor cu care s-au confruntat retailerii incepand cu octombrie 2008.
Compania Bllumarin Lux, administrata de de Nicoleta Ilie, fosta sotie a fotbalistului Sabin Ilie, care a adus Pinko in Romania, a deschis patru magazine sub acelasi brand, doua in Bucuresti, pe Calea Victoriei si Baneasa Shopping City, unul in Constanta si unul in Cluj, dar la sfarsitul anului trecut a fost nevoita sa inchida trei dintre ele.
Potrivit datelor Ministerului de Finante, in 2007 compania Bllumarin Lux avea afaceri de 1,1 mil. euro, profit net de 600 de euro si 65 de angajati.
La inceputul lunii decembrie, M&M Retail, companie detinuta de investitori turci, care a adus brandul pentru barbati Cacharel in acelasi centru comercial, a decis sa preia brandul, devenind astfel master francizor.
"Am preluat acest brand pentru a intra pe segmentul imbracamintei pentru femei, avand in vedere ca suntem deja prezenti pe segmentul masculin, cu Cacharel", spune Mustafa Berberoglu Cenk, administrator unic la M&M Retail.
Berberoglu, care a preluat Pinko cu aproape 200.000 de euro, intentioneaza sa dezvolte brandul in Romania, chiar daca in 2009 nu are niciun plan de extindere. "Vom reloca actualul magazin si vom deschide alte doua unitati in Bucuresti in cursul urmatorilor doi ani.
Retailerii spun ca scaderea vanzarilor determina o scadere a interesului pentru brandurile de fashion, mai ales pentru cele care se adreseaza segmentului cu venituri peste medii.
"Am simtit efectele crizei inca de la sfarsitul anului trecut cand vanzarile au scazut cu 25-30%, in conditiile in care noi ne asteptam la o crestere de 20-25%", anunta Berberoglu.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO