Companii

Constructorii: Noi am ridicat economia, acum este timpul infrastructurii

15.04.2009, 00:00 29

Constructorii si producatorii de materiale de constructii spera ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) sa devina anul acesta unul dintre cei mai mari investitori din economie in conditiile in care investitiile din segmentul privat au scazut considerabil de la inceputul anului, pe fondul adancirii crizei financiare.

"Suntem pregatiti pentru a furniza cat mai multe materiale de constructii pentru lucrarile de infrastructura, dar vrem sa stim care sunt proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor si care dintre ele au finantarea pentru a putea stabili strategia pentru urmatoarea perioada", i-a intrebat Mihai Rohan, presedintele si directorul general al producatorului de ciment Carpatcement Holding, pe reprezentantii MTI in cadrul evenimentului Guvernul Privat, organizat de Business Standard.
Radu Berceanu, ministrul de resort, a specificat ca principala prioritate a guvernului este coridorul IV (de la Arad la Constanta), unde deja se lucreaza pe tronsoanele Arad-Timisoara, centura Aradului, Cernavoda-Constanta si centura Constantei. "Pana la sfarsitul anului vom organiza licitatii pentru celelalte tronsoane aflate intre Arad si Sibiu, pentru care avem fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana, urmand ca segmentele de autostrada Sibiu-Curtea de Arges si Curtea de Arges - Pitesti sa fie realizate in concesiune, pentru ca sunt rute care pot asigura un profit pentru companiile care vor castiga concesiunea, fiind foarte circulate", a explicat Berceanu.
Producatorii de materiale de constructii sustin ca investitiile private au dezvoltat economia in ultimii 12 ani si acum a venit randul statului sa inceapa proiectele mari pentru a impulsiona afacerile companiilor. "Pentru prima oara in ultimii 10 ani rolul guvernului este foarte mare, la ce sa ne asteptam in 2009 in ceea ce priveste investitiile in infrastructura, sau trebuie sa asteptam 2010-2011? In alte tari, chiar daca s-a schimbat in fiecare an ministrul, mediul privat a fost cel care a fost implicat in investitiile din infrastructura, fara a respecta un anumit masterplan", spune Cornel Marian, directorul executiv al companiei suedeze de private equity Oresa Ventures, care detine producatorul de prefabricate Somaco.
 
Constructorul Comarnic Brasov, pe 25 aprilie
Berceanu a declarat ca pana la 25 aprilie va fi anuntat castigatorul autostrazii Comarnic-Brasov, realizata printr-un parteneriat public-privat, acesta fiind primul proiect de realizare a unei autostrazi prin concesiune. "Daca acest proiect va da rezultatul scontat, vom multiplica numarul de concesiuni in viitor, pentru ca am de gand sa ies din constrangerea ministeriala de a dezvolta infrastructura doar cu bani de la buget", spune Berceanu.
Grupul italian Astaldi, unul dintre principalii constructori de infrastructura din Romania, estimeaza ca afacerile locale vor stagna in acest an la circa 140 mil. euro, avand in vedere criza financiara care a afectat finantarea proiectelor de infrastructura
"In contextul actual, speram sa mentinem cifra de afaceri de anul trecut. Sistemul politic din Romania este acelasi cu cel din Italia, politica implica negociere, de aceea asteptam sa vedem ce proiecte vor fi prioritare", a declarat Luca Canino, directorul regional al Astaldi. Canino a precizat ca firma are de recuperat creante de cateva zeci de milioane de lei pentru lucrari derulate anul trecut.
Valoarea portofoliului de contracte ale grupului in Romania totalizeaza circa 500 milioane de euro.
Printre proiectele in care este implicat grupul se numara constructia tronsonului Medgidia-Constanta al autostrazii Soarelui, Pasajul Basarab si Stadionul National din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitala.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO