Companii

Constructorul Max Bogl: Amanarea proiectelor de infrastructura ne reduce cresterea la 10%

06.05.2008, 19:01 23

Compania de constructii Max Bogl Romania, filiala locala a grupului german, va inregistra anul acesta o crestere de doar 10-15%, pana la circa 70 mil. euro, din cauza intarzierii unor proiecte de infrastructura pe care le-a castigat la licitatii. In 2007, compania a realizat o crestere de 50% a cifrei de afaceri, pana la 60 mil. euro.
Intarzierea exproprierilor, contestatiile depuse de participantii la licitatii si durata mare intre depunerea ofertelor si incredintarea unui contract sunt principalele cauze care conduc la prelungirea cu cateva luni al proiectelor mari de infrastructura, afirma reprezentantii Max Bogl.
De altfel, in prezent sunt foarte multe proiecte de infrastructura tinute in stand-by din cauza apropierii alegerilor si a aglomerarii santierelor deschise, mai ales in Capitala. Pentru unele proiecte au fost organizate licitatii in luna septembrie a anului trecut si nu a fost anuntat nici pana in prezent castigatorul, potrivit informatiilor din piata.
Printre proiectele la care participa compania Max Bogl si nu au un termen exact de incepere a lucrarilor se numara pasajul de la Doamna Ghica (proiect cu o valoare de 15 mil. euro) in estul Capitalei, care este o lucrare suplimentara a celor derulate pe soseaua Colentina aprobata recent de Consiliul General, penetratia dintre Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1 (140 mil. euro fara TVA) si proiectul de penetratie si racord Splaiul Unirii-Autostrada A2 (68 mil. euro fara TVA).
"Toate aceste amanari vor influenta evolutia cifrei de afaceri de anul acesta si estimam ca vom inregistra o crestere de doar 10-15%, urmand ca in 2009, cand vor incepe aceste proiecte, sa ajungem la o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro", a declarat pentru ZF Romeo Botocan, directorul executiv al Max Bogl Romania.
Racordul dintre autostrada Bucuresti-Pitesti cu zona Lacului Ciurel din Bucuresti este un proiect de tip design and build si in acest moment se deruleaza faza de proiectare. "Cea mai mare problema la acest proiect este ca inca nu a inceput procesul de expropriere a terenurilor", explica Botocan. In schimb, pasajul care va conecta autostrada Bucuresti-Constanta de Splaiul Unirii este intarziat din cauza contestatiilor depuse de unul dintre participantii la licitatie.
Max Bogl, cu afaceri la nivel de grup de 1,2 mld. euro, mai este implicata in proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, constructia noului stadion Lia Manoliu din Capitala, constructia soselei de centura din Sibiu, modernizarea soselelor Colentina si Stefan cel Mare, precum si reabilitarea a doua segmente de pe DN 17.
Compania este, alaturi de Astaldi, Tehnologica Radion, Euro Construct Trading 98', Delta ACM, Eurovia, una dintre principalele companii care au in executie lucrari rutiere in Capitala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO