Companii

Corina Gealan a ratat tinta de buget pentru ca piata termopanelor este concurentiala

02.02.2005, 00:00 41

Producatorul de tamplarie cu profile din PVC si geamuri termoizolatoare Corina Gealan mizeaza in acest an pe o crestere a cifrei de afaceri cu 22,5%, pana la valoarea de 7,6 milioane euro, estimeaza reprezentantii companiei.
Compania a inchis anul trecut bilantul cu o crestere de 11%, sub tinta stabilita la 20%, in conditiile in care clientii analizeaza mai atent produsele si serviciile oferite.
Piata de geam termoizolator, cunoscut la noi sub numele de termopan, a avut o crestere de numai 10 - 15%, adica aproape la jumatate fata de estimarile initiale. Aceasta inseamna ca vanzarile de anul trecut de geam termoizolator au ajuns pana la 530 - 550 milioane euro, pe o piata foarte fragmentata si atomizata.
Corina Gealan a inregistrat o rata de profit de 21%, conducerea companiei mizand pe pastrarea nivelului de rentabilitate in conditiile cresterii vanzarilor.
Geamul termoizolator este unul dintre materialele de constructii aparut pe piata romaneasca dupa 1990, care a reusit sa creeze de la zero o piata cu vanzari anuale de o jumatate de miliard de euro. Afacerea a atras o gama larga de jucatori- circa 2.500 firme, potrivit unor estimari, dintre care unii chiar si din alte domenii de activitate, precum Oltchim Ramnicu Valcea, companie activa in industria chimica si petrochimica. Piata este astfel foarte fragmentata.
Printre principalii competitori pe piata se numara companiile Corina Gealan, Far Est si Suki, ambele din Bucuresti, sau Lipoplast Timisoara.
Corina Gealan si-a inceput activitatea in anul 1994, sub denumirea de Corina Prod Service, iar in anul 2000, ca urmare a colaborarii cu furnizorul de profile PVC Gealan Romania, si-a schimbat titulatura in Corina Gealan. Afacerea este detinuta de catre Marin Crutescu, care este si directorul general al companiei.
Crutescu ocupa si functia de presedinte al Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), noul nume al fostei Asociatii Nationale a Producatorilor de Ferestre, Usi, Fatade si Geam Termoizolator. Transformarea organizatiei in patronat era necesara pentru a avea posibilitatea sa elaboreze proiecte de acte normative si sa participe la unele comisii de specialitate, impreuna cu reprezentanti ai unor ministere, precum Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Finantelor Publice.
Piata de profil este de asteptat sa intre intr-o faza de sortare pe criteriul calitatii produsului finit, din perspectiva aderarii Romaniei in 2007 la structurile Uniunii Europene.
Rata de crestere globala a pietei nu va fi afectata de aceasta triere, in conditiile in care acum se estimeaza ca producatorii ce nu indeplinesc standardele de calitate corespunzatoare reprezinta 12 - 15% din cei existenti pe piata, iar ca volum numai 10%.
Potrivit ultimelor date prezentate de catre fosta ANPFR, productia totala de ferestre si pereti cortina (geam termoizolator cu profil de aluminiu, din PVC sau alte materiale) a fost in 2002 de 1,65 milioane metri patrati. Companiile membre in ANPFR au investit in 2002 circa 50 mil. euro pe piata tamplariilor de PVC, aluminiu, lemn stratificat si pereti cortina. In industria de profil lucreaza 25.000 de salariati, din care 3.500 sunt angajati ai companiilor din ANPFR, potrivit ultimelor date disponibile.
In Occident, termopanul reprezinta o industrie cu vanzari anuale de peste 130 mld. $ in SUA, respectiv 200 mld. $ pe piata europeana.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO