Companii

Credisson si Flanco incearca noi sisteme de creditare

30.07.2004, 00:00 38

Sistemele de rate, motorul cresterii de anul trecut a pietei romanesti de electronice si electrocasnice nu au mai avut in prima parte a acestui an acelasi impact, dupa introducerea noilor norme de creditare. Conditiile mai restrictive impuse de BNR si atentia clientilor la costuri au fost principalele motive.
Pentru a atrage din nou mai multi clienti in magazine, companiile Credisson, specializata in acordarea de credite de consum si Flanco International, companie care opereaza peste 80 de magazine de electronice si electrocasnice au lansat doua noi sisteme de credit de consum.
Primul sistem de creditare aduce, potrivit companiilor, cel mai mic numar de acte necesare, pentru incheierea contractului fiind necesare o adeverinta de venit si actul de identitate. Cel de-al doilea sistem se adreseaza, potrivit reprezentantilor celor doua compenii, clientilor care sunt din ce in ce mai atenti la costul creditului. Dobanda pentru acest sistem de creditare este de 25%, iar comisionul implicat este de 8,9%.
Compania Flanco International detine o retea de 80 demagazine de electronice si electrocasnice distribuite uniform in tara. Anul trecut cifra de afaceri realizata de magazinele Flanco a fost, potrivit reprezentantilor companiei, de aproape 120 de milioane de euro, in crestere fata de 52 de milioane de euro in anul 2002.
Flanco International a fost infiintata in anul 1992. Firma a fost initial implicata in activitati de import-export in domeniul produselor electronice si mobilei. In 1994 compania a exploatat o nisa a pietei de produse electrocasnice, mai exact, lipsa comerciantilor cu amanuntul care acoperea exclusiv sectorul produselor electronice si electrocasnice, astfel fiind luata decizia de a deschide un numar de magazine in orase cheie. Din 1997 Flanco are in spate doua fonduri de investitii: Oresa Ventures si Danube Fund, care detin impreuna aproximativ 80% din actiuni. Restul este detinut de fondatorul companiei Florin Andronescu.
Credisson International este o companie ce a fost infiintata prin separarea activitatii de creditare din cadrul Flanco in urma cu un an. In prezent, Credisson este prezenta cu birouri de credit, in afara magazinelor Flanco, si in alte retele de magazine precum Elvila, Cora, Depozitul de Calculatoare, BestComputers, Delta si, din luna iunie, Praktiker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO