Companii

Cu o investitie de 2 mil. euro, Zaharul Oradea spera la profit din 2006

29.07.2005, 19:05 38

Compania Zaharul Oradea, parte a grupului german Cristal Union, va investi anul acesta doua milioane de euro pentru modernizarea capacitatilor de productie astfel incat sa fie redus consumul de energie.

"Ne pregatim sa facem fata concurentei care va exista pe aceasta piata, dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana. In momentul de fata zaharul este o afacere neprofitabila, dar pe termen lung, dupa integrare, credem ca investitia se va amortiza", a declarat pentru ZF Transilvania Corneliu Pentilescu, manager general al fabricii din Oradea.

In ultimii ani, compania oradeana a investit aproximativ 6 milioane de euro in cresterea productivitatii si in crearea de noi ambalaje.

Reprezentantii firmei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri comparabila cu cea din 2004, adica aproximativ 27 de milioane de euro.

"Cresteri semnificative ale indicatorilor financiari am inregistrat in 2004, fata de 2003, cand cifra de afaceri a crescut cu 35%, vanzarile cu 58%, iar productia cu 20% fata de 2003", a mai declarat Pentilescu.

Potrivit acestuia, in primele patru luni ale acestui an rezultatele financiare sunt mai scazute cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Nu exista momentan, in Romania, fabrica de zahar care sa inregistreze profit, deoarece piata este una imatura, sensibila la importuri ieftine de zahar alb si dominata de factorul pret, insa estimam ca din 2006 fabrica din Oradea va incepe sa inregistreze profit", a precizat managerul general al companiei. Zaharul Oradea produce marcile Brilliant si Diamant, prima fiind ambalata doar la saci de 50 de kilograme, iar cea de-a doua fiind prezenta pe piata in sapte sortimente.

"Intentionam sa dezvoltam actualul portofoliu de produse pe segmentul de retail. Principala noutate a anului 2005 a fost lansarea produsului zahar Diamant, ambalat in folie dublu laminata", a mai spus Pentilescu.

Potrivit acestuia, in acest an compania intentioneaza sa mai lanseze baghetele de hartie cu 4 grame zahar cristal, despre care oficialii companiei spun ca vor fi net superioare calitativ produselor similare existente pe piata.

Principalii clienti ai companiei sunt producatorii din industria alimentara, printre acestia numarandu-se Coca-Cola HBC, Unilever SCE, Terapia, Romaqua Group, Euro Food si Perfetti van Melle. "Coca-Cola ne cumpara in jur de 60% din productia totala. Le asiguram 90% din zaharul necesar producerii bauturilor carbo-gazoase", a mai declarat Pentilescu. In 2004, exportul realizat de compania oradeana a reprezentat aproximativ 1,5% din cifra de afaceri, iar productia totala a fost de 17.000 de tone de zahar. Capacitatea de prelucrare a fabricii din Oradea este de 3.200 tone/zi pentru sfecla de zahar si de 700 tone/zi pentru zaharul brut.

Compania Zaharul Oradea este detinuta de grupul franco-german Cristal Diamant, format din companiile Pfeifer & Langen si Cristal Financiere.

Grupul inregistreaza anual o cifra de afaceri de aproximativ 835 de milioane de euro si mai detine in Romania alte doua firme de profil, Zaharul Carei si Zaharul Arad, aflate in conservare. anca.rif@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO