Companii

Cu o noua benzinarie, MOL ajunge la 125 de statii dupa investitii de 150 mil. euro

Cu o noua benzinarie, MOL ajunge la 125 de statii dupa investitii de 150 mil. euro

Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania, spune ca urmareste deschiderea unor benzinarii in locatii premium

20.08.2008, 19:19 56

Ultimul punct de alimentare cu carburanti deschis pe piata locala se afla in Arad, investitia realizata in acest greenfield fiind de aproximativ un milion de euro.
"Investitiile brute ale MOL Romania in dezvoltarea retelei de benzinarii, excluzand costul terenului, sunt de aproximativ 150 de milioane de euro", a declarat Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania.
Filiala locala a MOL este cel de-al patrulea jucator de pe piata de profil, avand in functie de vanzarile in volume aferente primului semestru al anului o cota de piata de 12%. Prima statie sub brandul MOL a fost deschisa in anul 1995, un pas semnificativ pentru extinderea companiei fiind preluarea benzinariilor prin care era prezent grupul anlgo-olandez Shell pe piata locala. Potrivit celor mai recente informatii, tranzactia derulata in doua etape intre 2003 si 2004 a vizat preluarea a 81 de benzinarii, dupa care a urmat integrarea acestora in portofoliul MOL Romania.
Pentru anul acesta, bugetul anuntat de companie pentru extinderea retelei de benzinarii se ridica la 20 de milioane de euro.
"MOL Romania urmareste deschiderea unor benzinarii situate in locatii premium, cum este si aceasta a patra benzinarie pe care o inauguram la Arad", a precizat Szalay.
Strategia de extindere a MOL Romania coincide cu planurile de dezvoltare anuntate de majoritatea companiilor petroliere prezente pe piata de profil care vor sa-si asigure o cota cat mai mare de piata. Principalii competitori ai MOL Romania pe piata locala sunt Petrom, cea mai mare companie din Romania care controleaza peste 32% din piata de profil, Lukoil Romania, filiala locala a gigantului petrolier rusesc Lukoil, care are aproximativ 25% din piata, Rompetrol, grup controlat de compania de stat kazaha KazMunaiGaz care detine tot 25%, si Agip Romania, filiala locala a grupului italian Eni care detine aproximativ 2% din piata.
MOL Romania a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere de 24% a cifrei de afaceri, in lei, pana la un nivel de aproximativ 1.052,9 milioane de lei (286,9 milioane de euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut cand compania a raportat afaceri de 849,15 milioane de lei (255 de milioane de euro).
Cresterea afacerilor companiei s-a bazat pe avansul fara precedent inregistrat de preturile la pompa ca urmare a ascensiunii barilului de petrol pe pietele internationale, in conditiile in care volumele vandute
s-au mentinut la un nivel constant fata de primele sase luni ale anului trecut.
In functie de modul in care au evoluat preturile la pompa, a fost remarcata si o dinamica diferita a cererii. Astfel, in perioada mai-iunie cand au avut loc mai multe cresteri succesive de pret, unii jucatori din piata spun ca s-a resimtit scaderea vanzarilor in volume, consumatorul roman dovedindu-se destul de sensibil la variatiile de pret. In luna iulie, cand au avut loc mai multe ieftiniri, cererea de carburanti a crescut, desi preturile sunt oricum mai mari in prezent fata de perioada similara a anului trecut.
Potrivit reprezentantilor companiei, vanzarile medii pe statie au inregistrat un usor regres de 4% in primele sase luni ale acestui an comparativ cu perioada similara din 2007 ca urmare a cresterii numarului de benzinarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO