Companii

Cu peste 22.000 de masini vandute, VW aduce venituri de 450 mil. euro pentru grupul Porsche

Cu peste 22.000 de masini vandute, VW aduce venituri de 450 mil. euro pentru grupul Porsche

Matei Albulescu, directorul de marca al Volkswagen: In cadrul Porsche Bucuresti-Nord sunt comercializate anual circa 3.500-3.600 de automobile marca Volkswagen, adica 16% din totalul volumului dintr-un an.

25.10.2007, 14:17 36

Matei Albulescu, directorul de marca al Volkswagen spune ca extinderea dealerilor existenti asigura un grad mai ridicat al cresterii vanzarilor pe termen mediu decat o investitie de la zero, deoarece nu exista o perioada de training care sa intarzie demararea activitatii.
"Dealerii existenti, care au experienta in ceea ce priveste comercializarea automobilelor Volkswagen, inregistreaza pe termen mediu performante mai bune in ceea ce priveste vanzarile, deoarece este eliminata perioada de training", a declarat Matei Albulescu, directorul de marca al Volkswagen, parte a grupului Porsche Romania, importatorul pe piata locala al marcilor grupului Audi-Volkswagen si Porsche.
In prezent, reteaua Volkswagen detine 24 de dealeri, dintre care trei infiintati in acest an. In 2008 urmeaza a fi construite alte trei dealershipuri pentru a ajunge la un total de 27 de unitati la sfarsitul anului.
Cel mai important dealer Midocar va fi amplasat in zona Vitan din Capitala si va fi construit in urma unei investitii de aproximativ trei milioane de euro.
"In functie de locatia dealerului si marimea acestuia, investitiile sunt estimate intre 2 si 3,5 milioane de euro, fara a lua in calcul si costurile terenului. Valoarea unei astfel de investitii se amortizeaza in aproximativ cinci-sapte ani", a subliniat Albulescu.
Potrivit oficialilor Porsche Romania, un dealer VW necesita un teren de cel putin 10.000 de metri patrati, dintre care 500-600 mp reprezinta showroom-ul in care sunt prezentate cel putin opt modele din categoria celor de volum, pe langa cele prezentate in exteriorul locatiei.
Cel mai mare dealer Volkswagen, atat de pe piata locala, cat si din Europa de Sud-Est este Porsche Bucuresti Nord, cu o suprafata construita de 8.680 mp.
"In cadrul Porsche Bucuresti-Nord sunt comercializate anual aproximativ 3.500-3.600 de automobile marca Volkswagen, adica 16% din totalul volumului dintr-un an", a adaugat directorul de marca al VW.
In urmatorii trei ani sunt programate deschiderea de noi reprezentante ale dealerilor existenti in orasele mari ale tarii, precum Piatra Neamt, Satu Mare, Hunedoara, Zalau, Targu-Jiu, Targoviste si Buzau. Pentru infiintarea noilor dealershipuri din principalele orase de pe piata locala s-a optat pentru extinderea dealerilor existenti si nu pentru infiintarea unora noi.
Reprezentantii Volkswagen pe piata locala au revizuit in crestere targetul de vanzari pentru anul 2007 la 22.600 de unitati, in crestere cu peste 59% in comparatie cu anul anterior si cu aproape 40% mai mult decat tinta initiala de vanzari stabilita la inceputul acestui an, in conditiile in care piata automobilelor de import a inregistrat un ritm de crestere de circa 53%.
"Recalcularea estimarilor pentru anul in curs s-a datorat in primul rand ritmului de crestere al unor modele precum sedanul Jetta si Golf, ale carui vanzari au crescut cu 80% in comparatie cu anul trecut. Pentru 2008 targetul vanzarilor Volkswagen a fost stabilit la peste 25.000 de unitati (in crestere cu 10% fata de estimarile pentru anul 2007 - n.red.)", a subliniat Albulescu.
Potrivit unor estimari ZF, valoarea totala a autoturismelor VW comercializate in acest an se va ridica la peste 450 de milioane de euro, valoare aferenta unui volum de 22.600 de unitati si a pretului mediu de 20.000 de euro.
Din vanzarile totale ale Porsche Romania, cota automobilelor Volkswagen a inregistrat o crestere la 39%, in conditiile in care in 2006 era la un nivel de 33%.
"Cota de vanzari a VW din totalul volumului Porsche Romania a inregistrat o crestere la nivelul acestui an pe fondul lansarii de noi modele precum sedanul Jetta. In 2008 avem ca target mentinerea acestei cote, la un nivel de 38-39%", a adaugat directorul VW.
Pentru modelul sedan Volkswagen Jetta, proiectat pe baza platformei compacte a grupului VW, estimarile din acest an sunt de 2.500 de unitati, in conditiile in care la nivelul anului urmator acestea vor evolua la 5.000 de modele. "Pentru a sustine accelerarea vanzarilor si a evita eventualele intarzieri la livrare (VW Jetta este asamblat in Mexic - n.red.), lucram cu un stoc de aproape 2.000 de unitati, in conditiile in care vanzarile sunt de aproximativ 400 de unitati", spune Albulescu.

Trei premiere in 2008

Anul viitor Porsche Romania va lansa pe piata locala noile modele VW Tiguan - prezentat in avanpremiera la SIAB, Passat Coupe si modelul sportiv Scirocco, al carui concept a fost prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Paris. "Tiguan va fi lansat pe piata locala in luna februarie a anului urmator si va avea un pret de baza de aproximativ 20.000 de euro. Tinta de vanzari pentru 2008 a noului SUV este de circa 2.000 de unitati". VW Passat Coupe realizat pe platforma comuna cu Passat, va fi prezentat cel mai probabil oficial la Salonul Auto de la Geneva din primavara, si va ajunge pe piata locala in luna iulie a anului viitor. Pretul noului model nu a fost comunicat oficial, insa reprezentantii Porsche Romania il situeaza cu 2.500 de euro fara TVA peste cel al versiunii Sportline a modelului Passat limuzina. Spre sfarsitul anului, in luna noiembrie, VW va lansa pe piata locala noul Scirocco, modelul sportiv al gamei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO