Companii

Cum a ajuns un român milionar în euro? A creat două companii pe care le-a vândut americanilor

Cum a ajuns un român milionar în euro? A creat două companii pe care le-a vândut americanilor

Autor: Cristina Rosca

23.03.2012, 12:07 15645

Americanii de la Spar, un grup care oferă servicii de merchandising şi marketing, au cumpărat în schimbul sumei de 1 milion de euro 51% din acţiunile companiei locale Pella Events, fondată de antreprenorul Eugen Saulea . Aceasta este a doua tranzactie între cele două părţi, după ce la începutul anului românul a vândut de asemenea pachetul majoritar al BIP Grup, o companie cu afaceri de peste 3,5 mil. euro.

Eugen Saulea păstrează un pachet de 49% din acţiuni în cadrul ambelor companii fondate.

Pella Events, fondată în 2008, este o agenţie de trade marketing, care oferă servicii de promovare in store şi consultanţă in store. În 2011 compania a ajuns la afaceri de 3,2 mil. euro, obţinută din rularea campaniilor de BTL pentru companii multionaţionale precum P&G, Unilever, JTI, Kraft, GSK, Electrolux, Metro, Carrefour, Fabryo, potrivit oficialilor Pella Events.

"Am ales să încredinţez câte 51% din acţiunile ambelor companii fondate de mine către SPAR INC SUA din motive lesne de înţeles: expertiza, acoperirea, puterea financiară şi capacitatea logistică a acestora ne vor ajuta pe noi să ne consolidăm poziţia pe piaţa românească şi să ne extindem pe pieţele vecine", explică Eugen Saulea motivul vânzării.

Cele două tranzacţii vin la patru ani după ce Saulea anunţa vânzarea BIP Grup către un fond de investiţii britanic, International Marketing & Sales Group Limited (IMSG), într-o tranzacţie estimată la 3,3 milioane de dolari. Saulea spune că între timp a răscumpărat acţiunile pe care le-a vândut apoi celor de la Spar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO