Companii

Cum reuşeşte oraşul german Köln să atragă peste 2 milioane de turişti anual? GALERIE FOTO

Cum reuşeşte oraşul german Köln să atragă peste 2 milioane de turişti anual?

Domul din Köln atrage peste un milion de vizitatori. Spre comparaţie, Palatul Parlamentului din Bucureşti a primit 120.000 de turişti

25.07.2010, 23:13 1806

Cu o populaţie la jumătate din cea a Bucureştiului, oraşulgerman Köln atrage anual peste 2,3 milioane de turişti, din care2.000 de români, obţinând doar din turism încasări estimate lacinci miliarde de euro, potrivit datelor de la biroul de turism dinKöln.
"De la începutul anului până la sfârşitul lunii mai, numărulvizitatorilor a crescut cu 3-4%. Evenimentele organizate în Köln audus la creşterea numărului de turişti. Deşi pieţele ţintă suntChina, Japonia, SUA, sperăm că vom primi anul acesta mai mulţivizitatori români", a declarat Josef Sommer, managing director alOficiului de Turism din Köln, al patrulea oraş că mărime dinGermania, după Berlin, Hamburg şi Munchen, cu o populaţie de unmilion de locuitori.
Simbolul oraşului, Domul, un obiectiv turistic cu o înălţime deaproape 160 de metri, construit în stilul gotic, este promovat caprincipala atracţie a oraşului şi atrage peste un milion devizitatori. Spre comparaţie, Palatul Parlamentului din Bucureşti aprimit 120.000 de turişti în primele nouă luni ale anului trecut,din care 91.000 de turişti străini, potrivit ultimelor datedisponibile.
"Magneţii cu domul din Köln sunt suvenirurile cele mai căutate,vânzările fiind mai mari faţă de anul trecut", spune un vânzătorchinez, care vinde un magnet cu 2,5 euro. Chiar şi proprietarii derestaurante sau hoteluri vorbesc de afaceri în creştere anulacesta. "Aproape 80% din camerele hotelului sunt ocupate. Este cevamai bine decât anul trecut", spune Hubert Sowka, directorul derelaţii publice al hotelului Marriot din Köln, în condiţiile încare tariful de cazare pe noapte depăşeşte 100 de euro, iar în oraşsunt 256 de hoteluri (cât pe tot litoralul românesc). Şi în cele3.300 de baruri, cafenele şi restaurante sunt mai mult de jumătatedin locuri ocupate. "Sunt vizitatori care vin în scop de business,dar şi turişti care vin în vacanţă. De asemenea, mai sunt şipersoanele care vin să îşi viziteze rudele sau prietenii", adeclarat Josef Sommer.

1.540 de români muncesc în Köln
Dumitru Culaş, 26 de ani, din Suceava, care a muncit în ultimiişase ani ca ospătar în baruri şi restaurante din Italia şi Ucraina,dar şi în construcţii în Cehia, spune că a stat trei luni înLeverkusen, un oraş în apropiere de Köln, încercând să îşi găseascăun job. "Am renunţat la un job sezonier în staţiunea Jupiter pentrua merge în apropiere de Köln, unde locuiesc de şapte ani mama şisora mea. Am încercat să îmi găsesc ceva de muncă pe vară, dar nuam reuşit", spune Dumitru. El susţine că angajatorii germani sunt"pretenţioşi" şi cer cunoaşterea limbii germane, dar şi realizareaunei asigurări medicale, care este foarte scumpă, după cumapreciază românul. "Salariul pe care l-aş fi putut primi ca chelnerîntr-un restaurant din Germania era de 800 de euro. Atât câştigă şimama mea, care lucrează ca bucătăreasă într-un restaurant. Înschimb, sora mea, care este ospătar, câştigă 1.000 de euro pelună", povesteşte Dumitru Culaş, care mai adaugă că menajerele sauasistenţii medicali privaţi sunt mai bine plătiţi înGermania.
El susţine că şi-ar dori să lucreze din nou în Bari în Italia, lacules de măsline, unde câştiga
40-45 de euro pe zi, pentru patru-cinci ore. "Chiria era mult maimică decât cea din Germania, plăteam până în 200 de euro pe lună,faţă de peste 450 de euro cât costă chiria pe lună în oraşeleaflate în apropiere de Köln." Pentru un apartament de două cameredin Köln, chiria pe lună ajunge şi la 750 de euro, potrivit unuighid.

GermanWings, ocupare de 80%
Compania germană GermanWings, divizia low-cost a Lufthansa, careoperează din Bucureşti zboruri spre Koln, Stuttgart şi Berlin, aoperat în prima parte a acestui an cu aproape 80%-90% din locurileocupate din avioane. "Situaţia este stabilă pe piaţa românească", adeclarat Andreas Engel, directorul de comunicare al companieigermane. El a mai spus că GermanWings operează pe profit înRomânia, chiar dacă preţul biletelor dus începe de la 100 de eurocu bilete rezervate cu două săptămâni înainte de plecare. Anultrecut, compania estima că va transporta din şi înspre România80.000 de pasageri, ceea ce înseamnă afaceri de câteva milioane deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO