Companii

Cum vrea Qatar Airways să ajungă la curse zilnice: Pasagerii vor putea să vadă filme şi să trimită SMS-uri

Autor: Mirabela Tiron

17.01.2011, 23:45 77

Akbar Al Baker, CEO-ul companiei aeriene Qatar Airways, cuafaceri de 6 miliarde de dolari pe anul financiar 2009/2010, care aintrat pe piaţa românească cu patru curse săptămânale peBucureşti-Doha, susţine că obiectivul companiei este ca înurmătoarele patru-şase luni să ajungă la zboruri zilnice pe aceastărută.

"Mizăm atât pe clienţii care călătoresc în scop de afaceri, câtşi pe cei care merg în vacanţe. Având în vedere că aeronava carepleacă din Bucureşti va trece prin Budapesta înainte de-a ajunge ladestinaţia finală Doha, probabil că jumătate din pasageri vor firomâni, iar jumătate unguri", a declarat Akbar Al Baker, cel maiputernic executiv care a venit în România la începutul acestuian.

El se află din 1997 la conducerea Qatar Airways, ce atransportat 14 milioane de pasageri pe cele 95 de rute din Europa,Africa, America de Sud, Asia şi Orientul Mijlociu.

Anul trecut destinaţiile din Orientul Mijlociu au atras atenţiaunor investitori români. Spre exemplu, Liviu Dan Drăgan, directorulgeneral şi acţionarul minoritar al producătorului local de softTotalSoft, cu afaceri estimate la 22 milioane de euro anul trecut,a deschis un birou în Qatar. Şi omul de afaceri Ovidiu Tender, carecontrolează grupul Tender, plănuia să îşi extindă afacerile înDubai, luând în considerare potenţialul zonei.

"Noile rute către Bucureşti şi Budapesta vor reprezenta câte opoartă deschisă spre noi pieţe şi vor consolida poziţia capitaleiDoha ca un important centru de legătură între Orient şi Occident",a spus Al Baker.

Tudor Jidav, directorul general al Companiei NaţionaleAeroporturi Bucureşti, care administrează cele două aeroporturi dinCapitală, a declarat că zborurile introduce de Qatar Airways spreDoha vor permite regiunii noastre să îşi consolideze legăturileeconomice şi turistice cu Orientul Mijlociu şi chiar mai departe,cu regiunea Asia Pacific.

De pe aeroportul din Otopeni mai operează zboruri spredestinaţii din Orientul Mijlociu compania aeriană Tarom, care arecurse spre spre Damasc şi Dubai.

Capacitatea de zbor alocată de către Qatar Airways pentru piaţaromânească este de 144 de locuri pe cursă, aeronava care va operadin Bucureşti fiind un Airbus A320. Altfel spus, dacă ar opera lacapacitate maximă, compania aeriană ar putea transporta lunar 2.304pasageri dinspre Bucureşti şi Budapesta către Doha. Preţul unuibilet dus-întors pe Bucureşti-Doha costă 539 de euro.

"La bordul avioanelor pasagerii nu primesc doar un pahar cu apă,ci dispun de servicii ca acelea dintr-un hotel de cinci stele.Pasagerii pot trimite sms-uri din avion şi pot vedea filme", a spusAl Baker, fără a preciza ce venituri şi ce număr de pasageriaşteaptă în România, unde a deschis un birou în care lucrează 15angajaţi.

Serviciile video şi audio sunt oferite în special de companiileaeriene care operează curse de lungă durată, transatlantice.

"De cinci ani emirul Qatarului insistă să introducem zborurispre Bucureşti, însă numărul de aeronave pe care îl aveam nu nepermitea extinderea pe această piaţă", a declarat Al Baker, careconduce în prezent mai multe divizii ale companiei aerienenaţionale din Qatar, respectiv Aeroportul Naţional din Doha, QatarAirways Holidays, Qatar Aviation Services, Qatar DistributionCompany şi Qatar Aircraft Catering Company, Qatar Duty FreeCompany.

Anul acesta compania aeriană Qatar Airways va mai lansa zborurişi în Bruxelles, Stuttgart şi Aleppo (Siria), pe piaţa europeanăajungând la 21 de destinaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO