Companii

Danone scumpeste toata gama de iaurturi cu 5-10%

15.10.2007, 23:23 30

Danone Romania, filiala locala a producatorului francez de iaurturi, va majora preturile tuturor produselor din gama Danone incepand cu data de 1 noiembrie, din cauza lipsei materiei prime atat in Romania, cat si la nivelul UE, ca efect al secetei din aceasta vara.
"Din luna noiembrie, preturile produselor Danone vor creste cu 5-10%, in functie de fiecare produs, deoarece pretul laptelui a inceput sa creasca inca din aceasta vara, iar in iarna laptele se va scumpi cu minim 20 si 30%. Acest lucru se intampla in toata Europa, cresterile fiind chiar mai mari in unele tari", a declarat Jacques Ponty, directorul general Danone pe Europa de Sud-Est.
Potrivit reprezentantului companiei, productia locala de lapte a stagnat in ultimii ani, motiv pentru care in viitorul apropiat piata lactatelor ar putea inregistra o crestere a importurilor de materie prima.
"Productia de lapte nu a crescut insa cu 20% in ultimii doi ani din cauza restrictiilor la cota de lapte. Daca statul nu va ajuta fermierii locali, in doi ani Romania va inregistra o crestere a importurilor de lapte ca materie prima", a afirmat Ponty.
Filiala producatorului francez importa 10% din productia realizata pe plan local, gamele de iaurturi Actimel, Danette si iaurturile din soia nefiind produse pe plan local. In acelasi timp, producatorul exporta circa 5% din productia de iaurturi in Bulgaria, tarile Adriatice si Ungaria, printre marcile exportate numarandu-se gamele Activia, Delicios si Frutissima.
Potrivit reprezentantilor Danone, produsele care inregistreaza cele mai mari vanzari, aproximativ 50% din vanzarile totale, sunt iaurturile Nutriday, din care face parte si marca Delicios. "Consumul de iaurturi va creste in urmatorii 3-4 ani, atingand o medie de 10 kilograme pe cap de locuitor", a spus directorul general Danone.
Potrivit principalilor jucatori din piata, consumul de iaurturi a ajuns in prezent in Romania la 6 kg pe cap de locuitor, cu un kg mai mult fata de anul trecut, acesta fiind in continuare mai mic decat consumul din tarile vecine.
Danone intentioneaza sa lanseze un nou brand pe plan local anul viitor, insa reprezentantii companiei nu au dezvaluit mai multe detalii cu privire la acest produs. Producatorul a realizat anul acesta investitii de aproximativ 5,5 milioane de euro, majoritatea fondurilor fiind directionate in cresterea capacitatii de productie.
"Aproximativ 80-90% din investitiile anuale sunt directionate in capacitatea de productie. Capacitatea maxima pe care fabrica Danone o poate atinge anul acesta este de circa 90.000 tone, productia medie zilnica fiind de aproximativ 150 de tone", a declarat Radu Boitos, directorul fabricii Danone din Bucuresti. Danone a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 84 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20-25%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit ritmului de crestere anuntat de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO