Companii

Decathlon începe la Cluj lupta directă cu Hervis şi Intersport în mallul Polus Center

Decathlon începe la Cluj lupta directă cu Hervis şi Intersport în mallul Polus Center
18.08.2010, 23:48 1978

"Deschiderea magazinului, care are o suprafaţă de 3.200 de metripătraţi, a presupus relocarea magazinului de îmbrăcăminte şiaccesorii Debenhams într-un alt spaţiu de 800 de metri pătraţi şi amagazinului de electronice şi electrocasnice Media Galaxy. Cel dinurmă va ocupa o suprafaţă de aproximativ 3.000 de metri pătraţi,lângă noul magazin Decathlon", au spus reprezentanţii Polus CenterCluj.

Media Galaxy, brand deţinut de omul de afaceri Dan Ostahie,proprietarul Altex, va fi mutat la rândul său pe o parte dinspaţiul ocupat anterior de magazinul Debenhams şi pe spaţiul unuimagazin de mobilă, la rândul lor relocate în cadrul mallului.

Decathlon, care a încheiat 2009, primul an de prezenţă la nivellocal, cu afaceri de 9,1 mil. euro, generate de singurul magazindeţinut în Militari Shopping Center din Bucureşti, deschidesăptămâna aceasta a doua unitate într-unul dintre centrelecomerciale cu cei mai mulţi chiriaşi care comercializează articoleşi echipamente sportive.

Primul mall în care se bat Decathlon, Hervis şiIntersport

Astfel francezii vor intra în luptă directă pentru atragereaclienţilor cu cei mai importanţi competitori ai lor, Hervis şiIntersport, nume prezente de asemenea în centrul comercial dinCluj. Este pentru prima dată când cele trei nume îşi dispută directacelaşi "teritoriu", în condiţiile în care în urmă cu peste un anMilitari Shopping Center a fost singurul proiect care a atras douădintre acestea, pe Hervis şi Decathlon în interiorul aceluiaşicentru comercial.

În mallul din Cluj mai sunt prezenţi alţi nouă re taileri desport, printre care Adidas, Reebok sau Lotto. Din suprafaţa totalăînchiriabilă de peste 60.000 mp, peste 6.700 mp sunt ocupaţi decele 11 magazine de sport. Polus Center Cluj are peste 186 demagazine.

"Odată cu crearea acestui nucleu în retailul de sport în centrulcomercial Polus Center, cine va căuta astfel de produse cusiguranţă va şti unde să le găsească. Ca orice concurenţă, venireaunor jucători importanţi va avea o influenţă asupra businessuluinostru, care însă nu va fi neapărat negativă. Concurenţii noştripot atrage o altă gamă de clienţi sau chiar pot scoate în evidenţăprodusele noastre", este de părere Cătălin Pozdarie, directorulgeneral al reţelei Hervis, care anunţă că nu se pune problema depotenţial al pieţei.

Pozdarie dă ca exemplu piaţa de construcţii, unde au intrat lanivel local foarte mulţi retaileri de bricolaj ca Praktiker,Dedeman, Bricostore sau Baumax şi care nu au probleme din cauzacompetiţiei puternice.

Hervis care alege pentru magazinele sale o suprafaţă cuprinsăîntre 800 şi 1.500 de metri pătraţi, a avut afaceri de 10,26 mil.euro la nivelul lui 2009, cu şapte magazine.

Reţeaua Intersport, care potrivit propriului site deţine 15unităţi, a avut anul trecut afaceri de 21 de milioane de euro înRomânia, potrivit datelor companiei.

Urmează Braşovul, Iaşiul şi al doilea magazin înCapitală

Conducerea Decathlon a motivat alegerea făcută prin faptul căClujul reprezintă cel mai important oraş din ţară, după Bucureşti,tinând cont de numărul mare de tineri care studiază în acest oraş,dar şi de brandurile atrase de centrele comerciale. La o chiriemedie estimată de ZF la 7 euro/mp lunar, contractul dintreDecathlon şi Immoeast, proprietarul Polus Center, are o valoareanuală în jurul a 270.000 de euro.

Potrivit reprezentanţilor companiei, la Cluj urmează să fieangajaţi 30 de oameni. Magazinul Decathlon din Bucureşti are 5.300de metri pătraţi şi a necesitat o investiţie de circa 6 mil. euro,care include şi stocul de marfă.

Până la sfârşitul acestui an, fracezii au anunţat că vor maideschide magazine în Braşov, Iaşi şi Bucureşti, în prezent fiind înnegocieri şi pentru unităţi în Timişoara şi Craiova, care ar urmasă fie lansate anul viitor.

Decathlon este o reţea de magazine deţinută de familiamiliardarilor francezi Mulliez, care are în România şi brandurileAuchan şi Kiabi.

Immoeast deţine, pe lângă Polus Center Cluj şi Euromall Piteştişi Armonia Arad, cele trei centre comerciale având o suprafaţăînchiriabilă cumulată de 127.000 de metri patraţi.

Bătălia pe sport şi timp liber

Intersport

  • 15 magazine
  • 21 mil. euro - cifra de afaceri în 2009
  • magazine cu suprafeţe între 600 şi 1000 de metri pătraţi,potrivit datelor de pe site-ul companiei

Decathlon

  • 1 magazin, al doilea se deschide săptămâna aceasta la Cluj
  • 9 mil. euro - cifra de afaceri în 2009, în nouă luni
  • magazine de suprafeţe mari: 5.300 mp la Bucureşti şi 3.200 mpla Cluj

Hervis

  • 9 magazine
  • 10,3 mil. euro - cifra de afaceri în 2009
  • magazine cu suprafeţe cuprinse între 800 de metri pătraţi şi1.500 de metri pătraţi

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO