Companii

Decizia guvernului de a opera modificări în domeniul audiovizualului creează probleme şi schimbă un model de business funcţional

Hans Dewaele, CEO al Procter& Gamble Balkans: Obiectivele mandatului meu ca general manager al P&G sunt foarte clare: dezvoltarea în continuare a businessului şi a organizaţiei pentru ca astfel să putem îmbunătăţi viaţa consumatorilor noştri.

Autor: Cristina Roşca

02.06.2013, 19:47 525

Hans Dewaele, executivul belgian care a revenit în urmă cu câteva luni în România la conducerea operaţiunilor Procter&Gamble din regiunea Balcanilor, spune că orice organizaţie este dependentă de mediul economic local şi internaţional şi de mediul politic şi niciun business nu poate fi condus fără să ţină cont de ceea ce se întâmplă în jur.

„Este un mit că un business poate fi condus dintr-un turn de fildeş. Deciziile imprevizibile ale gu­ver­nului, luate fără a anunţa în prealabil mediul de business şi fără a acorda o perioadă de implementare, reprezintă o provocare. Spre exemplu, decizia guvernului de a opera modificări în domeniul audiovizualului creează pro­bleme şi conduce la schimbarea unui model de business funcţional“.

Expatul spune că, în pofida acestei situaţii, şi-a bugetat creşterea businessului local al P&G. Hans Dewaele se fereşte însă să vorbească de evoluţia pieţei, care este dificil de anticipat, fiind influenţată de evenimente interne şi externe.

„Sunt doar de câteva luni în România şi nu am întâmpinat niciun moment dificil. Din experienţele anterioare însă pot spune că re­laţiile cu clienţii, furnizorii, angajaţii şi cu autorităţile sunt presărate cu opor­tunităţi. Adesea, ceea ce pare iniţial o pro­blemă sau o provocare se poate trans­forma în oportunitatea de a construi o relaţie şi de a o transforma în creştere pentru business.“

Dewaele, 51 de ani, a ajutat la punerea bazelor operaţiunilor locale ale P&G în anii ’90 şi spune că pentru noul mandat şi-a stabilit ca obiectiv creşterea busi­nessului şi a organizaţiei care deţine pe piaţa locală două unităţi de producţie (Urlaţi şi Timişoara) şi operaţiuni de distribuţie cu afaceri totale de peste 300 mil. euro po­trivit ultimelor date.

„Obiectivele man­da­tului meu ca general manager al P&G sunt foarte clare: dezvoltarea în continuare a busi­nessului şi a organizaţiei pentru ca astfel să putem îmbunătăţi viaţa consu­matorilor noştri“, spune Hans Dewaele, care lucrează pentru P&G din 1988, an în care s-a ală­turat departamentului de marketing al companiei în Jeddah, Arabia Saudită. Ulterior, el a venit în România şi după un mandat de patru ani şi-a conti­nuat cariera la Geneva, în Elveţia, unde a rămas până în 2001. De aici el a condus departamentul de marketing al diviziei de produse cosmetice din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa.

Începând cu 2001 şi până în decembrie 2012 el a ocupat mai multe poziţii de management în state din Asia şi Africa precum Algeria sau Pakistan. Ultima sa poziţie înainte de a veni la conducerea operaţiunilor locale a fost aceea de vicepreşedinte pentru Caucaz şi repu­blicile din Asia Centrală.

„Dacă arunc o privire de ansamblu asupra carierei mele în P&G găsesc multe momente cheie, însă dacă ar fi să aleg unul ar fi revenirea în România în poziţia de general manager pentru regiunea Balca­nilor. Este de altfel cel mai recent“.

Belgianul conduce de la Bucureşti regiunea Balcanilor, ce include un total de opt pieţe: România, Bulgaria, Moldova, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Albania, Macedonia şi Kosovo, dintre care Ro­mâ­nia este cea mai importantă.

Exe­cutivul spune că a revenit pe piaţa locală după două decenii ca să conducă orga­nizaţia pe care o consideră ca propriul său copil. România este de altfel singura ţară unde s-a întors pentru un al doilea mandat.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 3.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels