Companii

Dedeman va face un hypermarket de materiale de constructii in sudul Bucurestiului

24.11.2005, 19:03 242

Grupul Dedeman, care opereaza un lant de magazine si depozite de materiale de constructii si amenajare a locuintei din zona de est a tarii, estimeaza pentru anul curent o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, in crestere cu 62% fata de anul precedent.

"Anul acesta ne-am extins reteaua cu inca cinci magazine, la Braila, Iasi, Bacau, Vaslui si Onesti, prin care am marit suprafata de expunere cu 25-30%", a declarat pentru Ziarul Financiar Dragos Paval, directorul general al lantului de magazine Dedeman.

Compania, detinuta de oamenii de afaceri Dragos si Adrian Paval, este printre putinele retele nationale de magazine de materiale de constructii care intra in competitie cu marii jucatori internationali din domeniu prezenti in Romania precum Praktiker sau Bricostore.

Grupul moldovean a achizitionat un teren in sudul Bucurestiului pe care va construi anul viitor un nou hypermarket.

"Vom investi circa 5 milioane de euro in magazinul de la Bucuresti, care face parte din strategia noastra de a extinde grupul la nivel national", spune Paval.

Dedeman a inaugurat recent un hypermarket la Braila cu o suprafata de expunere de 7.500 de metri patrati, in urma unei investitii de 4 milioane de euro. Tot anul acesta, compania a deschis un hypermarket la Vaslui, cu o suprafata de 5.800 de metri patrati, unde sunt expuse peste 40.000 de produse.

"Pentru ca birocratia de la Bucuresti nu ne-a permis sa incepem lucrarile mai repede, am investit 1,8 milioane de euro intr-un magazin pilot la Onesti, pe care il vom inaugura pe 1 decembrie", precizeaza Paval. Magazinele sunt similare ca si concept celor de bricolaj. Prin deschiderea unor astfel de magazine, grupul moldovean incearca sa se pozitioneze cat mai bine in perspectiva dezvoltarii asteptate in urmatorii ani a marilor retele internationale.

Compania detine, pe langa cele cinci magazine deschise anul acesta, inca 20, cu suprafete intre 1.800 si 5.000 de metri patrati, amplasate in orase precum Comanesti, Onesti, Roman, Suceava, Bacau sau Iasi.

Alte retele de magazine romanesti cu importanta regionala sunt Ambient Sibiu, Grony si Midway Craiova si Givada Bucuresti, Stelcati Constanta sau Tiger Amira Oradea, toate cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro. Investitiile totale bugetate de grupul Dedeman pentru anul acesta au fost, conform reprezentantilor companiei, de circa 11-12 milioane de euro.

In prezent, pe piata romaneasca exista doua retele internationale de magazine de bricolaj, cea germana Praktiker si cea franceza Bricostore, care au sesizat potentialul pietei romanesti, dat de cei 22 mil. locuitori si de cererea ridicata pentru locuinte si implicit amenajari interioare.

In timp ce francezii si-au propus sa deschida cate doua magazine pe an, ajungand in prezent la patru, grupul german a ajuns la 10 magazine, deschizand trei magazine pe an, scopul declarat fiind sa ajunga la 15 magazine.

Suprafetele de vanzare ale magazinelor Bricostore si Praktiker sunt situate in general intre 7.000 si 10.000 de metri patrati, investitiile implicate variind intre 5 si 10 milioane de euro.

Cunoscut in principal ca o retea de magazine de materiale de constructii, grupul din Bacau si-a extins treptat domeniul de activitate, investind intr-o fabrica de mobila si intr-un showroom auto, pentru marcile Dacia-Renault-Nissan. Investitia implicata de acesta a depasit, conform reprezentantilor Dedeman, trei milioane de euro, showroom-ul fiind operat de o companie nou-infiintata, Dedeman Automobile.

Dedeman reprezinta in Romania interesele a peste 85 de companii din Italia, Spania, Franta, Polonia, Slovacia, Germania sau Romania. Compania a fost infiintata in 1992 si are acum 700 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO