Companii

Dentistul te asteapta la hotel! Marriott, etajul 4

19.06.2003, 00:00 273


Gasesti intotdeauna scuze pentru a nu te duce la dentist? Ca nu e in drum, ca nu ai timp sau ca la ora la care ti-ai terminat treaba nu mai e nici un cabinet stomatologic deschis...



Dar daca ai avea abonament la dentist, iar cabinetul s-ar afla intr-o zona in care te intalnesti adesea cu partenerii de afaceri? Si mai ales, daca medicul te-ar primi la orice ora vrei tu?



Exista cineva care s-a gandit la toate acestea. Dental Center este prima clinica de stomatologie deschisa in incinta unui hotel. Cabinetul si-a inceput activitatea in luna iunie la Marriott, iar programul este pe sistemul restaurantelor - "zilnic, de la ora 9.00, si se incheie in functie de solicitari sau programari". Pentru urgente, pe timpul noptii sau duminica, pacientii au la dispozitie o linie telefonica si se pot prezenta la clinica pentru interventie.





Programari on-line



In plus, programarea se poate face on-line, iar fiecare pacient isi poate consulta pe site-ul clinicii fisa personala, bineanteles pe baza unei parole de identificare.



"Dental Center este pregatita sa devina in scurt timp cea mai buna clinica stomatologica din Romania. Clinica noastra este echipata de unul dintre cei mai mari furnizori mondiali din domeniu si dispune de personal specializat si testat in Germania", spune doctorul Delia Thiess, directorul clinicii si unul dintre cei doi stomatologi ai acesteia.



"La dispozitia dumneavoastra" vor mai fi un anestezist si un chirurg BMF. Serviciile noului cabinet se adreseaza in principal angajatilor companiilor si pot fi platite in baza mai multor tipuri de abonament, care ofera reduceri de preturi. "Prin abonament, pacientul este stimulat, impulsionat sa vina la cabinet. Sunt multi care gandesc «mai bine ma duc, decat sa pierd banii»", adauga Thiess.



Astfel, abonamentele Silver, in valoare de cinci euro pe luna, Gold - pentru care un abonat plateste sapte euro pe luna - si cea de-a treia varianta Platinum, de noua euro pe luna, ofera o reducere de 10%,15%, respectiv 20% fata de tarifele practicate pentru pacientii obisnuiti.



Pentru angajatii companiilor care vor incheia contracte cu Dental Center, clinica va elibera cate un Corporate card. Un program special este Family card, prin care membrii unei familii beneficiaza de o reducere de 10% in cazul in care in familie exista deja un abonament Platinum sau Corporate.





Dantura multinationalelor



"Pentru primul an de activitate, speram sa incheiem contracte cu pana la 20 de companii, ceea ce ar insemna un total de circa 2.000 de pacienti si o cifra de afaceri de cel putin 5.000 de dolari pe luna. Asta ne propunem la capacitatea actuala a clinicii", afirma Thiess, precizand ca exista insa si un proiect de dezvoltare al cabinetului.



Dental Center a inceput deja negocierile cu o serie de companii multinationale si ambasade pentru a furniza angajatilor acestora abonamente. "Companiile straine sunt primele care vor, pentru ca stiu ca asa e normal sa se lucreze si stiu ca asa este «dincolo»", declara Thiess.



Potrivit directoarei companiei, "daca lucrurile merg bine", pentru anul 2004 este preconizat un al doilea centru, care va fi amplasat tot intr-un centru de afaceri. "De fapt si la actuala locatie, am fost interesati in primul rand de business-centre-ul de acolo si abia apoi de hotelul in sine", mai adauga ea. Desigur, in fiecare camera din hotel va exista si o mapa de prezentare a clinicii.



Pe de alta parte, reprezentanta clinicii de stomatologie sustine ca hotelul Marriott este o zona extrem de accesibila pentru oamenii cu un program incarcat, dar care au adesea intalniri in acest loc. "Din primele contacte pe care le-am avut cu companiile, am aflat ca aceasta locatie este preferata de angajatii lor, pentru ca au adesea treaba in zona. Daca tot te duci la Marriott, pentru intalniri sau alte activitati de business, poti sa-ti faci putin timp sa treci si pe la dentist", spune Thiess.





Anestezie prin sedare



Standardele la care va lucra cabinetul stomatologic sunt reflectate prin cele doua facilitati deosebite pe care acesta le ofera - anestezia prin sedare si ceramica fara insertie metalica.



"Anestezia prin sedare are marele avantaj ca permite medicului sa lucreze oricat are nevoie, spre deosebire de anestezia fara sedare, al carei efect dureaza cel mult o jumatate de ora, in vreme ce ceramica fara insertie metalica are o calitate mult mai buna si un aspect mai natural", precizeaza Thiess.



Pe de alta parte, clinica va lucra asa cum considera directoarea ca ar trebui sa se lucreze in orice cabinet stomatologic de calitate. "Transparenta conteaza foarte mult in aceasta activitate. De aceea, cand intri intr-un cabinet, totul trebuie sa fie la vedere, medicul trebuie sa lucreze cu manusi si masca, iar campul de lucru trebuie inlocuit in fata pacientului", este de parere medicul stomatolog.



In ceea ce priveste educatia sanitara a pacientilor, Delia Thiess afirma ca aceasta este "la pamant".



"Majoritatea isi imagineaza ca este suficient sa aiba acasa o periuta de dinti si uita ca la un control stomatologic trebuie mers o data la sase luni. E adevarat si c* aceasta educatie sanitara lipseste in toate ariile medicale. De fapt, o data la sase luni ar trebui sa ne facem analizele complete", precizeaza reprezentata Dental Center.



Tot legat de analize, Dr.Thiess spune ca in cabinetele stomatologice din Romania nu se practica teste inainte de anestezie. "Orice anestezie poate avea efecte secundare grave pentru persoanele cu anumite probleme de sanatate. In plus, pentru pacientii cu hepatita B ar trebui sa se foloseasca truse speciale", adauga medicul stomatolog.



De asemenea, ea a aratat ca, in opinia sa, nu este normal ca medicul sa nu vorbeasca cu pacientul. "In afara cazului in care el isi cere sa nu faci acest lucru, trebuie sa ii explici ce i se intampla, sa ii dai posibilitatea sa aleaga intre mai multe variante de materiale, de lucrari", mai spune Thiess.





Stomatologie dupa buget



In plus, doctorita afirma ca practicarea stomatologiei este dependenta de bugetul pe care pacientul il are la dispozitie. "Lucrarile de stomatologie protetica, de exemplu, sunt scumpe, iar in acest caz stomatologul este legat de buzunarul pacientului", sustine reprezentanta Dental Center.



"Stomatologia este o mica chirurgie - intri si poti sa gasesti orice. In situatia in care ceea ce gasesti inauntru este mai grav decat indicau aparentele, evident creste si costul tratamentului. Din acest punct de vedere, prefer sa lucrez cu un pacient cu diponibilitati financiare, pentru ca putem colabora mai bine. De altfel, stomatologia este un compromis si din punctul de vedere al pacientului si din perspectiva medicului", apreciaza Thiess.



Directoarea Dental Center spune ca practica profesia de stomatolog din pasiune. „Daca as putea sa stau 24 de ore in cabinet, as sta", afirma cu convingere Delia Thiess, adaugand ca, dupa parerea sa, daca un om ajunge sa faca ceea ce ii place, il va face bine.



„Am lucrat si in conditii mai putin favorabile si daca nu mi-ar fi placut atat de mult ceea ce fac, as fi avut poate mai putine sanse sa ajung aici", conchide Dr. Thiess.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO