Companii

Din 170 de marci de haine din Baneasa Shopping City doar zece sunt romanesti

Din 170 de marci de haine din Baneasa Shopping City doar zece sunt romanesti

Baneasa Shopping City reprezinta o constructie de 85.000 de metri patrati, suprafata inchiriabila, care va gazdui peste 220 de magazine, restaurante, unitati de servicii si distractie

11.03.2008, 15:18 1348

Marcile romanesti reprezinta in jur de 5% din numarul total al magazinelor care vor fi deschise in cel mai mare mall din Capitala, potrivit datelor operatorilor locali. Astfel, doar 10 branduri locale si-au facut loc in Baneasa Shopping City, restul de 160 de unitati apartinand gigantilor internationali precum Inditex, Solmar sau Peek& Cloppenburg.
Prezenta destul de redusa a brandurilor autohtone se resimte si in celelalte centre comerciale de tip mall, ponderea acestora ajungand la cel mult 20% din totalul magazinelor prezente intr-un astfel de centru comercial.
In Plaza Romania de exemplu, din cele peste 150 de magazine care se gasesc aici, 76 de unitati reprezinta segmentul de imbracaminte si incaltaminte, adus atat de companiile internationale, cat si de cele romanesti. Dintre acestea, doar 18 magazine detin branduri construite la nivel local, potrivit informatiilor disponibile pe site-ul centrului comercial din vestul Bucurestiului. Spre deosebire de Baneasa Shopping City, in Plaza Romania mai sunt prezente branduri ca Jolidon, House of Art sau Steilmann.
L.T.U. Studio Design, afacerea creatoarei de moda Liliana Turoiu Udrea, se afla printre companiile cu capital autohton care isi vor deschide un magazin in Baneasa, extinderea in acest mall contribuind la dublarea vanzarilor.
"Odata cu deschiderea unui magazin in Baneasa Shopping City vrem ca vanzarile de aici sa egaleze suma vanzarilor de pe intreaga retea de distributie locala", a declarat Turoiu Udrea.
In prezent, L.T.U. Studio Design detine trei magazine sub marca L.T.U. si contracte de colaborare cu cate un magazin din fiecare mare oras din Romania, urmand ca pana in 2010 sa mai deschida alte doua unitati. Magazinul din Baneasa are o suprafata de 100 de metri patrati si va fi deschis in urma unei investitii de aproximativ 150 de mii de euro, investitie care include atat amenajarea unitatii, cat si valoarea produselor necesare primelor trei saptamani. "Valoarea marfii pe care o vom avea permanent in magazinul din Baneasa se va ridica la 80 de mii de euro", spune Turoiu Udrea.
L.T.U Studio Design are o capacitate de productie pe sezon de 17.500 de produse, majoritatea mergand spre piata interna. Pretul mediu al unui costum de dama marca L.T.U ajunge la 550 de lei.
"Pana in 2005 am avut comenzi mai mari la export, dar apoi am hotarat ca strategie de dezvoltare acoperirea pietei interne, pentru ca este mai important pentru noi sa fim puternici aici. In momentul in care stai foarte bine la capitolul distributie si magazine proprii, e mult mai simplu sa te gandesti la alte surse de venit pentru companie, cum ar fi vanzarea la export", explica proprietara L.T.U Studio Design.
Pe langa magazinul Lilianei Turoiu Udrea, in Baneasa Shopping City isi vor face aparitia si alte marci romanesti, care au reusit sa se impuna pe piata locala, printre acestea numarandu-se Tina R, Alb si Negru, Guara, Cavaliere, Bigotti, Musette sau Irina Schrotter.
Numarul foarte mic al companiilor romanesti prezente in cel mai mare mall din Capitala tradeaza o faza de inceput a dezvoltarii marcilor locale in retailul de imbracaminte si incaltaminte.
"La noi nu exista o politica de brand foarte bine pusa la punct, 90% din firme nu sunt pregatite pentru expunere profesionala, nu au un stand de imagine si o adevarata afacere", spune Turoiu Udrea.
Potrivit reprezentantilor centrului comercial Baneasa Shopping City, alegerea locatiei de catre cele zece firme care isi vor deschide magazinul aici le pozitioneaza pe aceeasi treapta cu marile branduri internationale.
"Zona de nord a Bucurestiului si proximitatea fata de brandurile internationale de fashion nou intrate pe piata din Romania au contribuit semnificativ la decizia companiilor romanesti de a alege Baneasa Shopping City drept locatie", a declarat Ali Ergun Ergen, administrator and retail development manager al Baneasa Shopping City.
Pe langa brandurile traditionale, in centrul comercial din Baneasa isi vor face intrarea branduri internationale precum Armani Collezioni, Hugo Boss sau Ralph Lauren, aduse pentru prima data in Romania de catre Peek&Cloppenburg, sau Stradivarius si Berskha, de catre Inditex, alaturi de alte zeci de marci deja prezente pe piata locala.
Baneasa Shopping City reprezinta o constructie de 85.000 de metri patrati, suprafata inchiriabila, care va gazdui peste 220 de magazine, restaurante, unitati de servicii si distractie. In urma unei investitii totale de 150 de milioane de euro, centrul comercial detine primul food-court pe trei niveluri din tara, cu un parter dedicat segmentului fast-food, un prim etaj pentru restaurante si cu etajul doi dedicat zonei de club&lounge.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO