Companii

Doi foşti executivi din Pepsi şi Procter&Gamble dau consultanţă turistică

Autor: Mirabela Tiron

31.10.2011, 00:00 611

Compania de consultanţă în management şi planificare strategică de business EMC South Central Europe (care operează sub brandul The Network), fondată de Eusediu Mărgăşoiu, un fost executiv de la Pepsi, şi Cristina Gheorghe care a lucrat la Procter&Gamble, a caştigat un contract de 3,2 milioane de lei (760.000 euro) cu Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale (MDRT).

Valoarea contractului de consultanţă pentru implementarea proiectului de promovare a brandului de ţară este cu doar 140.000 de euro mai mică decât cea alocată pentru realizarea brandului turistic anul trecut.

Pe de altă parte, firma EMC South Central Europe a raportat anul trecut o cifră de afaceri de doar 475.000 lei (113.000 euro) şi un profit de 156.000 lei (37.000 euro) după ce a fost implicată în proiecte de consultanţă management şi marketing pentru Prodal 94 (Stalinskaya), Agricover, Agricola International, Alexan drion, Casa de Insolvenţă Transilvania, potrivit datelor de la MDRT.

Compania a fost selectată în urma unei licitaţii organizate de MDRT, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Oficialii Ministerului Turismului nu au transmis ce firme s-au mai înscris la licitaţie şi ce oferte au făcut acestea.

MDRT a transmis că firma EMC South Central Europe va da consultanţă în elaborarea şi verificarea execuţiei planurilor anuale de marketing turistic, realizarea unui proces de control al bugetului anual de marketing, dar şi în procesele de creaţie, producţie, planificare şi cumpărare media.

Activitatea de promovare a brandului turistic este finanţată cu bani europeni prin programul operaţional regional "promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".
Printre oamenii care lucrează în The Network se numără Claudia Iacobuţă, care a lucrat anterior la Pepsi şi Reckitt Benckiser, Dan Zloteanu, un fost executiv din L'Oreal, Aurelia Malcev, ce a lucrat la General Electric şi Beiersdorf şi Angela Gavrilescu cu 12 ani de experienţă în Beiersdorf.

Brandul turistic de ţară prezentat anul trecut a fost realizat de asocierea formată din THR şi Taylor Nelson, care a câştigat licitaţia pentru realizarea brandului turistic în urma depunerii ofertei cu preţul cel mai mic, respectiv 900.000 de euro. Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO