Companii

Doi tineri vor să dezvolte un lanţ de cafenele pe „trei roţi“

Cel mai bine vândute produse ale Bicicletei Bio sunt caffe latte şi espresso dublu, iar preţurile băuturilor variază între 3 şi 6 lei

Cel mai bine vândute produse ale Bicicletei Bio sunt caffe latte şi espresso dublu, iar preţurile băuturilor variază între 3 şi 6 lei

Autor: Corina Mirea

10.11.2014, 00:00 2203

După doi ani în care a luat o pauză de la rolul de antreprenor, cu care a cochetat încă de la 15 ani, lucrând în domenii precum distribuţie sau cel imobiliar, Bogdan David a decis anul acesta să parieze pe un tip de business încă la început pe piaţa din România – conceptul de „coffee to go“. Împreună cu Raluca Pohrib, fostă corporatistă, dar şi antreprenoare, a deschis prima locaţie a brandului Bicicleta Bio, o minicafenea pe trei roţi amplasată într-un spaţiu închiriat de 6 mp în zona Polizu din Capitală.

„Timp de cinci ani am avut o firmă de distribuţie, furnizam legume şi fructe pentru Carrefour, însă în 2012 am decis să renunţ la acest business. Apoi, având în vedere că lucrez de la 15 ani, am decis să fac o pauză şi timp de doi ani am tot căutat o idee de afaceri. Am văzut la Berlin acest concept, o cafenea pe trei roţi, şi m-am gândit că ar fi o idee foarte bună pentru piaţa locală. Să aduc o astfel de bicicletă din China m-ar fi costat vreo 5.000 de euro, iar ca să iau franciza din Germania m-ar fi dus la vreo 20.000 de euro“, spune Bogdan David.

Prin urmare, el a decis să producă local o astfel de bicicletă, apelând la un sudor, un strungar şi un tâmplar, astfel că, de la peste 20.000 de euro cât costa amplasarea unei singure biciclete într-un spaţiu din Capitală (incluzând şi costul construcţiei în care este amplasată aceasta), investiţia a fost redusă la puţin peste 12.000 de euro (cea mai mare parte a investiţiei fiind alocată espressorului, care costă în jur de 8.000 de euro).

„Am decis să facem noi construcţia spaţiului în care este amplasată bicicleta tot pentru a reduce costul, dar de la echiparea acesteia nu am făcut rabat, pentru că nu am vrut să comandăm un espressor foarte ieftin ca apoi să fim nevoiţi să îl aruncăm după câteva luni. Am vrut să facem lucrurile cum trebuie şi să promovăm un stil de viaţă sănătos, de aceea folosim un brand de cafea organică adusă din Belgia şi avem produse raw vegane sau naturale produse de mici antreprenori expuse la noi“, explică Bogdan David.

Cei doi antreprenori au în prezent un singur angajat, care se ocupă de vânzarea din prima locaţie, denumită Velo Coffee, însă aceştia au în plan deschiderea a zece astfel de mini-cafenele în zone de birouri cum ar fi Pipera, dar şi în Gara de Nord sau Aeroportul Otopeni, până la jumătatea anului viitor, fiecare urmând să aibă o altă denumire. În Gara de Nord, spre exemplu, cei doi vor amplasa bicicleta pe trei roţi complet echipată, fără a construi şi un spaţiu în care să o poziţioneze, dar în zonele de birouri sau în spaţii deschise vor amenaja minicafenele pe o suprafaţă de 12 mp, cu scaune sau zone în care clienţii să poată bea cafeaua.

În prezent, cel mai bine vândute produse ale Bicicletei Bio sunt caffe latte şi espresso dublu, iar preţurile băuturilor variază între 3 şi 6 lei.

„Am vorbit cu furnizorii noştri de cafea şi am vrea să ne facă un brand de cafea special pentru noi pe care să o comercializăm, am discutat cu o patiserie artizanală să facă nişte produse care să se găsească numai la noi şi vrem să introducem şi o linie de sandvişuri sub brandul Bicicleta Bio pe care oamenii să le găsească doar la noi. Ne gândim, într-adevăr, ca în perioada caldă să amplasăm bicicletele noastre la fiecare intrare din parcul Herăstrău.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO