Companii

Domo a castigat 5% din piata electroIT in primul semestru, desi vanzarile au scazut cu 20%

Domo a castigat 5% din piata electroIT in primul semestru, desi vanzarile au scazut cu 20%
30.09.2009, 23:26 139

In acelasi timp, compania si-a majorat cota de piata in Romaniacu cinci puncte, la 24%, potrivit raportului publicat la bursalondoneza de catre actionarul majoritar al TMD, fondul deinvestitii Equest Investment Balkans (EIB).

Luand in calcul datele din acest raport, respectiv cota de piataa Domo (24%) si vanzari de 74 de milioane de euro in primulsemestru rezulta ca piata locala de electroIT s-a ridicat la 308milioane de euro, 65% din vanzari fiind realizate de retaileriiAltex, Domo si Flamingo, in timp ce restul s-au intermediat prinretele independente, cash&carry si supermarketuri.

In primul semestru vanzarile Altex au scazut cu 50% fata deaceeasi perioada din 2008, in timp ce Flamingo a raportat oreducere cu 45% a incasarilor, la 44,5 mil. euro.

Compania de cercetari de piata GfK a raportat in studiulasupra pietei de profil vanzari locale de 664 mil. euro in aceeasiperioada, vanzari ce includ insa si retailul de echipamente debirotica si telecomunicatii.

"Prima jumatate a anului a insemnat o continua scadere aeconomiilor din sud-estul Europei, iar EIB nu a fost ferita. Inciuda mediului economic, compania si-a mentinut strategia deconcentrare pe TMD si pe reducerea volumului de active secundarepentru a respecta platile datoriilor financiare", a declarat IanSchmiegelow, presedintele EIB.

Fondul de investitii EIB, care detine afaceri in Romania,Bulgaria, Serbia si Muntenegru, a incheiat primul semestru cupierderi de 12,7 milioane de euro si afaceri mai mici cu 9%, la239,5 milioane de euro.

Potrivit declaratiilor anterioare ale directorului TMD Romania,Lorand Szarvadi, in prima parte a anului s-a desfasurat un programextins de reducere a costurilor prin renegocierea chiriilor,reducerea costurilor de personal sau a capitalului circulant.

"Aceste reduceri se observa incepand cu luna iulie. Proprietariide spatii au acordat, in proportie de 70-75%, reduceri alechiriilor de pana la 20% din pret", a spus Szarvadi.

Totodata, cheltuielile de salarizare au scazut deoarecereducerea vanzarilor a determinat ca angajatii sa nu mai atingapragul de vanzari prin care erau recompensati prin bonusuri.

Odata cu vanzarile mai mici si volumele de comenzi mult maireduse catre furnizori, la fel ca si in industria auto, compania adiminuat stocurile realizate in lunile anterioare. Potrivitraportului Equest, valoarea stocurilor a fost diminuata cu 25 demilioane de euro comparativ cu nivelul de la finalul anuluitrecut.

Reducerea stocurilor s-a realizat, ca in intreg retailul local,prin oferte promotionale sau prin promovarea pe perioadedeterminate a unor game de produse.

Equest si TechnomarketDomo au procedat la jumatatea anului si larestructurarea creditelor. Equest a refinantat un credit de 65 demilioane de euro contractat pentru achizitia Domo de la LorandSzarvadi si ceilalti fondatori in urma cu aproape doi ani.

Lorand Szarvadi, actionar TechnomarketDomo: Proprietarii despatii au acordat reduceri ale chiriilor de pana la 20% dinpret

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO