Companii

Efectul de domino al opririi uzinelor Dacia: un furnizor oradean ia in calcul intreruperea temporara a productiei

29.10.2008, 20:25 16

Conducerea societatii UAMT Oradea, specializata in productia de piese, subansansamble si accesorii auto, afirma ca ia in considerare o posibila incetare temporara a activitatii, cauzata de oprirea uzinelor Dacia.

Managerul UAMT, Ioan Stanciu a declarat ca, desi deocamdata nu ia in calcul varianta unei reduceri de personal, este posibila oprirea productiei "pe o anumita perioada de timp", fara a preciza nici de cand ar putea fi stopata productia, nici pentru cat timp.
Stanciu a afirmat ca, daca efectele crizei vor fi mai puternice in industria auto, este posibila totusi si "afectarea personalului", in sensul ca aproximativ 10-15% din cei 500 de salariati ar putea fi trimisi acasa pe o perioada de timp mai mare.
Managerul UAMT Oradea a precizat ca, in opinia sa, criza va avea efecte puternice "in urmatoarele trei luni", iar pentru a le face fata "vom incerca sa reorientam costurile financiare, sa prelungim creditele pe o perioada mai lunga si sa trecem pe un buget de austeritate".
Pe de alta parte, principalul dealer al Dacia din judetul Bihor, societatea Auto Bara & Co, a anuntat la randul sau masuri de austeritate. Managerul Octavian Bara a declarat ca, in ultimele doua luni, vanzarea de autoturisme a scazut cu 50% fata de lunile anterioare, astfel incat a fost nevoit sa impuna economii la consumurile de electricitate si carburanti.
Bara a precizat ca, deocamdata, societatea pe care o conduce nu face concedieri, insa "o restructurare a firmei vine pe cale naturala", deoarece "angajatii care nu vor mai incasa suficiente comisioane pentru a-si putea plati ratele la banci vor hotari, probabil, sa plece". Atat managerul UAMT, cat si cel al Auto Bara & Co apreciaza ca, in ciuda dificultatilor, societatile pe care le conduc nu vor suferi pierderi.
"Nu vom incheia anul pe pierderi", a spus Ioan Stanciu, in timp ce Octavian Bara afirma ca are si proiecte de dezvoltare care vor continua sa fie aplicate, cum este, de exemplu, extinderea activitatilor de service. Dacia a redus nivelul productiei planificat pentru acest an cu 50.000 de unitati, de la tinta initiala de la 310-320.000 de masini la 260-270.000 unitati, ca urmare a scaderii cererii pe fondul crizei economice.
Directorul general al companiei, Francois Fourmont a spus ca furnizorii exclusivi ai Dacia isi intrerup si ei activitatea atunci cand uzina de automobile nu lucreaza, insa a precizat ca celelalte companii care produc componente si pentru alti constructori auto au un calendar de productie propriu, adaptat la cererea fabricantilor. Dacia a anuntat ca va intrerupe productia la uzina de la Mioveni in zilele de 30 si 31 octombrie, precum si pe 13 si 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricatie la cererea comerciala.
La randul sau, producatorul de componente si sisteme de siguranta auto Takata-Petri, al treilea producator de componente auto de pe piata locala, cu afaceri de 245 mil. euro anul trecut a redus programul de lucru al angajatilor din cele trei fabrici din Romania, ca urmare a crizei financiare.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO