Grupul Continental, care în România are circa 20.000 de angajaţi, a anunţat săptămâna aceasta că are în plan crearea unei noi entităţi „User Experience“, care produce display-uri pentru autovehicule, iar entitatea ar viza şi businessul de la „megafabrica“ din Timişoara a concernului german.
În acest sens, sectorul grupului se va pregăti pentru ca zona de afaceri User Experience să devină independentă din punct de vedere organizaţional. „Strategia noastră vizează creşterea creării de valoare. Acest lucru ne va permite să continuăm să ne dezvoltăm în grupul de mobilitate şi tehnologia materialelor pentru soluţii sigure, inteligente şi durabile“, a declarat CEO-ul Continental, Nikolai Setzer, săptămâna aceasta, la Hanovra, cu ocazia Capital Market Day.
Anunţul pentru noua divizie aminteşte de separarea diviziei Powertrain a Continental şi transformată în Vitesco Technologies. În tot acest timp industria germană este afectată de electrificare, în condiţiile în care multe dintre componentele necesare unei maşini cu motor termic dispar, iar odată cu ele şi fabricile pentru acestea.
Luna trecută apăreau primele zvonuri cu privire la o reducere a numărului angajaţilor Continental. Bloomberg avansa cifra de 5.500 de locuri de muncă sau 3% din forţa de muncă a grupului la nivel mondial, dintre care 1.000 ar fi desfiinţate în Germania. Miza reducerii de personal vizează economii de 400 mil. euro anual începând cu 2025.