Companii

Electrolux si-a accelerat cresterea, raportand un avans de 30%

15.08.2008, 19:29 25

Producatorul suedez de electrocasnice Electrolux a raportat o cifra de afaceri de 308,2 mil. lei (84 mil. euro) in primele sase luni ale anului pe piata romaneasca, in crestere cu 30,5% fata de perioada similara din 2007. In euro vanzarile au crescut cu 18,5% in perioada mentionata.
Ritmul este mult peste avansul de 6,5% (in euro) inregistrat anul trecut fata de 2006. Afacerile Electrolux s-au ridicat in 2007 la 150,7 milioane de euro, la nivel local.
"Rezultatele obtinute de Electrolux Romania in prima jumatate a anului sunt o dovada a indeplinirii obiectivelor financiare care fac parte din strategia dezvoltata de grup la nivel international", a declarat Carmen Georgescu, managerul de marketing si comunicare al Electrolux Romania.
Grupul suedez este prezent in Romania din 1995 si detine o fabrica de aragazuri la Satu Mare, in care a investit pana in prezent aproximativ 31 mil. euro. In primul semestru, Electrolux a anuntat ca a realizat investitii de 3,5 mil. lei in modernizarea unor echipamente din fabrica locala.
Unitatea de la Satu Mare vizeaza exclusiv productia de aragazuri, in aceasta locatie fiind realizata majoritatea productiei de aragazuri Zanussi din Europa. Exporturile de la Satu Mare sunt orientate catre pietele din regiunea Balcanilor sau catre Rusia, Israel, Finlanda, Suedia si Norvegia. Compania nu a dorit sa comunice ponderea exporturilor in productia realizata in Romania si nici dinamica acestora in primul semestru.
Recent, un alt mare producator local de electrocasnice, Arctic, parte a grupului turc Arcelik, a raportat o scadere usoara (de 5%) a afacerilor pe piata romaneasca in S1 fata de perioada similara din 2007. Compania a pus aceasta dinamica pe seama situatiei economice dificile la nivel international, care a determinat scaderea exporturilor de la fabrica Arctic din Gaesti (judetul Dambovita).
Potrivit unor informatii aparute in presa poloneza in luna iunie si citate de Mediafax, Electrolux va investi circa 440 de milioane de euro in Europa Centrala si de Est, respectiv Polonia, Romania si Ungaria, pentru dezvoltarea unor noi produse, dar si pentru cresterea capacitatii si modernizarea unitatilor din cele trei tari. Proiectul face parte dintr-un plan de eficientizare a productiei care va reduce numarul unitatilor din Europa de Vest in favoarea locatiilor care permit obtinerea unor costuri mai mici.
Recent, subsidiara din Romania a grupului si-a majorat capitalul social de la 4,36 milioane de lei (1,2 milioane de euro) la 44,37 mil. lei (12 mil. euro), prin emisiune de actiuni pentru detinatorii actuali de titluri.
Grupul suedez este unul dintre principalii producatori de aparatura electrocasnica si de uz profesional din lume, cu vanzari de peste 40 de milioane de articole pe an. Compania are 42 de fabrici la nivel mondial, dintre care 24 in Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO