Companii

Elmi Prodfarm: Integrarea, o oportunitate pentru exporturi

02.11.2006, 13:18 27

Elmi Prodfarm, producatorul cosmeticelor Elmiplant si una dintre cele mai mari companii romanesti de pe piata de profil, spune ca integrarea va aduce oportunitati de noi parteneriate si de extindere a distributiei in afara tarii.
"Planurile noastre de extindere a distributiei in tarile vecine se leaga de integrarea Romaniei in UE. Exista oportunitati pe care le putem valorifica mai ales in tarile din zona balcanica", a declarat Andreea Cremenescu, directorul de marketing al Elmi Prodfarm.
Compania exporta deja in tari din America si Asia, realizand aproximativ 10% din cifra de afaceri pe pietele externe. La nivel local, produsele companiei se distribuie in principal in farmacii si in magazinele Plafar, dar si in hipermarketuri si supermarkturi, care inregistreaza cele mai mari cresteri ale vanzarilor, sau prin intermediul agentilor proprii de vanzare.
"Integrarea Romaniei in UE se simte deja in cadrul companiei noastre. Din ce in ce mai multe companii din cadrul Uniunii Europene sunt interesate sa dezvolte diverse forme de colaborare cu firma noastra", a mai spus Andreea Cremenescu. La nivel local, producatorul a incheiat parteneriate cu A&D Pharma, Vitacare si Capra Nera - Deesse Switzerland anul trecut, pentru fabricarea unor produse private label (marca proprie) sau pentru prestarea de servicii de productie. Elmi Prodfarm estimeaza depasirea pragului de 3 mil. euro cifra de afaceri in acest an, in crestere cu peste 30% fata de anul trecut, determinata in principal de lansarea unei noi game Elmiplant la inceputul anului si de dublarea vanzarilor de produse solare.
"Produsele solare Elmiplant au inregistrat vanzari duble in acest an comparativ cu anul trecut, avand la baza un cumul de factori: in primul rand, a fost un sezon foarte bun, spre deosebire de anul trecut. Un alt factor important a fost relansarea gamei Elmiplant de protectie solara cu formule si ambalaje noi. Totodata am marit semnificativ numarul de produse din gama Elmiplant de protectie solara", a spus Cremenescu.
Brandul Bioten, pe care Elmi Prodfarm l-a lansat pe piata in anul 2004, a ajuns anul trecut la o cota de 2,6% din volumul pietei de creme de fata, potrivit datelor AC Nielsen citate de companie. Gama Bioten a avut o pondere de 20% din vanzarile companiei de pe segmentul produselor pentru ingrijire a tenului, anul trecut.
Elmi Prodfarm este o afacere detinuta in proportie de 90% de Elena si Ion Cremenescu, fondatorii acesteia.
Producatorii romani, printre care se numara si companiile Farmec, Gerocossen, Gerovital Cosmetics sau Gero Aslan, detin cumulat mai putin de 30% din piata cosmeticelor, estimata la peste 200 mil. euro anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO