Companii

Emmanuel Malan, Accor Services: Piata de tichete de masa a ajuns la saturatie

Emmanuel Malan, Accor Services: Piata de tichete de masa a ajuns la saturatie

Emmanuel Malan, directorul general al Accor Services: Strategia noastra este sa diversificam cat mai mult portofoliul, am inceput cu Tichet Cadou acum trei ani, acum sunt niste produse de diversificare, cum este Tichet Cresa, care urmeaza sa intre pe piata.

08.08.2006, 18:43 142

Emmanuel Malan, directorul general al Accor Services, considera ca piata romaneasca de tichete, unul dintre cele mai profitabile segmente ale economiei, a ajuns la maturitate si a venit momentul dezvoltarii liniare, prin diversificarea portofoliului de produse.
"Vrem ceva nou pentru clientii nostri, tichetele de masa (sub brandul Tichet Restaurant - n. red.) sunt un produs de baza. Diferenta pe piata se va face prin servicii", a declarat Malan.
Emmanuel Malan, 45 ani, detine functia de director general al Accor Services din luna ianuarie 2003. Francezul a venit in Romania de la conducerea companiei de training Academie Accor, in Franta.
Printre produsele lansate de Accor Services se afla, in afara tichetelor de masa, si carduri internationale de reduceri hoteliere in unitatile grupului (Sofitel, Mercure, Novotel, Ibis sau Suitehotel), carduri de reduceri in hotelurile prezente la nivel local (Sofitel, Ibis, sau lantul partener Continental), dar si asigurari de risc si accidente (valabile in cazul salariatilor care beneficiaza de tichete de masa nominale).
Aceste servicii sunt oferite companiilor din portofoliul de clienti ai Accor Services.
"Strategia noastra este sa diversificam cat mai mult portofoliul, am inceput cu Tichet Cadou acum trei ani, acum sunt niste produse de diversificare, cum este Tichet Cresa, care urmeaza sa intre pe piata", spune Malan.
Tichetele Cresa sunt un tip ce vouchere pe care mamele cu copii pana la trei ani le vor primi din partea firmelor pentru care lucreaza si cu care vor putea achita serviciile de ingrijire a copiilor la cresa. Valoarea lor este stabilita prin lege si se situeaza in jurul valorii de 300 de lei (85 de euro).
"Cadrul legislativ nu este inca gata pentru acest serviciu. Cred ca firmele sunt multumite de acest proiect, este ceva util. Speram sa il introducem pana la sfarsitul anului, iar tichetele vor fi valabile la orice cresa din tara", spune Malan.
Compania a introdus si cupoane de oferte speciale sau reduceri in carnetele de tichete de masa (de exemplu, in parteneriat cu firma de cuponing CuponPro) sau un portal de internet cu ofertele speciale destinate persoanelor fizice.
Accor Services a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 80,9 mil. lei (22,4 mil. euro), in crestere cu aproximativ 6% fata de valoarea din 2004. In aceeasi perioada, compania a avut un profit brut de 72,5 mil. lei (17,9 mil. euro), ceea ce reprezinta o rata a profitabilitatii de circa 80%. Malan spune ca se asteapta la o cifra de afaceri situata la acelasi nivel anul acesta.
Circa 90% din business-ul Accor Services este reprezentat de tichetele de masa. Valoarea unui bon de masa, stabilita prin lege, este de aproximativ 7 lei (2 euro).
Totodata, Accor Services are in portofoliu si produsele de tip Tichet Cadou, care reprezinta vouchere de achizitionare a oricarui tip de produse, in magazinele partenere.
In principiu, explica Malan, acestea sunt utilizate de companii pentru recompensarea angajatilor de sarbatori, fiind o solutie "mai eleganta" decat obisnuitele cadouri.
"Piata este tanara, are doar sapte ani, dar este matura, ceea ce este ciudat pentru Romania", considera Malan. Potrivit acestuia, piata autohtona de profil a parcurs deja cateva etape importante.
"A fost o perioada de mare dezvoltare la inceput, pana a intrat concurenta. Acum exista o concentrare a pietei. Probabil ca acest trend va continua, dar produsele se vor diversifica", explica reprezentantul Accor Services. El estimeaza ca exista inca o mare posibilitate de dezvoltare, insa in sistem liniar.
Compania Accor Services a fost infiintata in iulie 1998, actionarii principali fiind grupul francez Accor (82%) si CNS Cartel Alfa (8%). Competitorii Accor Services sunt companii precum Cheque Dejeuner, Sodexho Pass, Hungastro sau Blu Ticket.
Valoarea pietei de tichete de masa, este estimata de principalii emitenti la 700-800 de milioane de euro, cu o rata de crestere anuala de 10% in urmatorii ani.
Grupul Accor este prezent pe piata si cu brandurile hoteliere Sofitel, Ibis si, pana la sfarsitul acestui an, Novotel. Acesta din urma este o investitie proprie a companiei, de peste 30 de milioane de euro, la restul brandurilor compania activand sub contract de management. Totodata, oficialii Accor au anuntat ca urmaresc sa intre pe piata si cu un brand la nivel de doua stele, Etap.
Compania deruleaza un parteneriat cu lantul hotelier local Continental, controlat de omul de afaceri Radu Enache, astfel ca Accor opereaza managementul pentru o parte a hotelurilor din lant.
Pe de alta parte, compania are in portofoliu si turoperatorul Carlson Wagonlit, prezent la nivel local prin intermediul agentiei de turism Visit Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO