Energie

Răzvan Nicolescu, partener Deloitte: România contribuie la scăderea emisiilor de gaze, cu 3,8 tone dioxid de carbon per capita, faţă de o medie globală de 4,8

ZF Power Summit 2020

Răzvan Nicolescu, partener Deloitte: România contribuie la scăderea emisiilor de gaze, cu 3,8 tone dioxid de carbon per capita, faţă de o medie globală de 4,8

Autor: Cristina Bellu

17.02.2020, 14:49 174

Răzvan Nicolescu, partener Deloitte, lider pentru Europa Centrală responsabil de industria gazelor naturale, petrolului şi produselor chimice, consideră că lucrul care va avea cel mai mare impact asupra României în următorii ani este legat de tranziţia energetică.

“Lucrul care va avea cel mai mare impact este legat de tranziţia energetică. La nivel global este acordul de la Paris. 99% dintre oamenii de ştiinţă consideră că schimbările climatice se datorează emisiilor de gaze care produc efect de seră. România se află sub media mondială, 3,8 tone, când media mondială este de 4,8 dioxid de carbon per capita”, a spus Răzvan Nicolescu, partener Deloitte, lider pentru Europa Centrală responsabil de industria gazelor naturale, petrolului şi produselor chimice, în cadrul evenimentului ZF Power Summit 2020.

Alte declaraţii:

Green Deal – Uniunea Europeană produce sub 10% din nivelul mondial de emisii. Situaţia cu încălzirea globală va rămâne aceeaşi dacă India, China şi America nu vor face paşi identici spre reducerea emisiilor.

Sunt angajamente europene anunţate recent. Dacă obiectivele UE în domeniul energiilor climatice s-ar realiza, este nevoie de investiţii de 7 trilioane de euro, potrivit calculelor Deloitte. Vorbim de 250 mld. euro investiţii anuale. Bani care vor trebui daţi de cineva şi încasaţi de altcineva.

Întrebarea este cât de pregătită este industria din România să capitalizeze aceste oportunităţi? Cîte maşini electrice sau pe hidrogen producem în România, câte baterii?

Aş vrea să văd o strategie a României în a atrage şi a atinge aceste oportunităţi. Spre exemplu, avem Electromagnetica, companie care produce încărcătoare pentru maşini electrice. Ar fi foarte bună o reglementare sau o schemă de ajutor de stat, ca să treacă la producţia în masă pe termen scurt.

Este nevoie de un plan naţional pentru capitalizarea şi atragerea acestor investiţii. Este nevoia şi de executarea acestui plan, lucruri la care noi suntem deficitari. Ar trebui să existe susţinerea companiilor actuale din partea statului pentru producerea de baterii, de maşini electrice.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO