Companii

Eni mai deschide 4 benzinarii si mizeaza pe un avans de 20% al afacerilor

Eni mai deschide 4 benzinarii si mizeaza pe un avans de 20% al afacerilor

Nicola Meuli, directorul general al Eni Romania: Volumul total de carburanti comercializat de Agip Romania a crescut cu 11% fata de 2008 pe fondul unei scaderi de volum in domeniul de retail, compensata insa in mare masura de cresterea de pe sectorul vanzarilor en-gros.

24.03.2010, 23:08 258

Eni Romania, filiala locala a gigantului petrolier italian Eni,a reusit sa-si pastreze afacerile departe de efectele crizei careau adus o scadere a pietei de carburanti estimata de jucatorii deprofil intre 6 si 10% si mizeaza anul acesta pe un business increstere cu circa 20% fata de 2009, dar si pe un numar mai mare debenzinarii.

"In 2009 cifra de afaceri de fost de 331 de milioane de lei(78,2 milioane de euro), cu un profit net de 4 milioane de lei(circa un milion de euro). Pentru anul curent ne asteptam la ocifra de afaceri de 400 de milioane de lei (95 mil. euro) si ocrestere a profitului pana la 6 mil. lei (1,4 milioane de euro)",spune Nicola Meuli, directorul general al Eni Romania.

La sfarsitul lunii trecute, Eni a schimbat denumirea subsidiareilocale din Agip in Eni Romania. Acest lucru nu a produs niciomodificare asupra formei juridice sau a contractelor pe carecompania le avea in vigoare si in continuare benzinariile detinutede firma precum si cele noi care urmeaza sa fie construite vorpurta sigla Agip.

Cifrele raportate pentru anul trecut sunt similare cu celeinregistrate de companie in 2008, in lei, in ciuda faptului capiata carburantilor a trecut prin primul an de scadere pe fondulcrizei dupa ani neintrerupti de crestere a volumelor de benzina simotorina comercializate de plan local.

"Anul 2009 s-a caracterizat printr-o volatilitate crescuta avolumelor si profitului, chiar daca nu se poate vorbi desprediferente majore fata de rezultatele din 2008 intrucat scadereavolumelor si a rezultatelor inregistrate de retail a fostcompensata prin vanzari en-gros. De asemenea, prin rationalizareaanumitor costuri neprofitabile s-a reusit atingerea unor rezultateapropiate de cele din 2008", explica Meuli.

Mai bine decat piata

Potrivitreprezentantului Eni Romania, compania a reusit sa vanda mai multicarburanti anul trecut in ciuda faptului ca piata in total ainregistrat un regres intre 6 si 10%.

"Volumul total de carburanti comercializat de Agip Romania acrescut cu 11% fata de 2008 pe fondul unei scaderi de volum indomeniul de retail, compensata insa in mare masura de cresterea depe sectorul vanzarilor en-gros. Ca urmare a crizei financiare piataromaneasca a carburantilor a suferit o scadere de circa 10% cauzatain principal de reducerea traficului greu prin coridoarele detransport europene."

Si alte companii cum ar fi de exempul Rompetrol, al doileajucator ca marime din piata locala de profil, au mizat pe sectorulcorporate in momentul in care au fost confruntate cu scadereacantitatilor pe partea de retail. Cu toate ca volumelecomercilizate de unele companii de profil au crescut fata de anul2008, pretul mai mic de vanzare ca urmare a scaderii cotatiilorpetroliere a facut ca afacerile sa fie totusi mai reduse sau laacelasi nivel, cum este cazul Eni Romania, in 2009 fata de 2008."In prezent nu se poate vorbi inca despre o inversare a acesteitendinte (de scadere - n.r.), dar avem convingerea ca in a douaparte a anului piata va de semne de redresare usoara."

Compania si-a propus pentru anul acesta un buget de investitiide 22 de milioane de lei (5,2 milioane de euro) care cuprindeprintre altele si deschiderea a 4 noi puncte de alimentare.

Patru benzinarii noi anul acesta

"Bugetul de investitii prevazut pentru anul 2010 este de 22 demilioane de lei care vor fi destinati in special pentru optimizarearetelei prin construirea si achizitionarea de noi statii, precum sipentru modernizarea statiilor existente. Planul de investitiipentru anul 2010 prevede extinderea retelei cu inca 4 unitati dincare 3 greenfield si o noua achizitie. La finele lui 2010, reteauaEni Romania va numara 42 de statii", mai spune Meuli.

Cea mai importanta extindere a retelei de benzinarii Eni inRomania a avut loc in 2008 cand compania a preluat zece puncte dealimentare apatinand filialei locale a grupului petrolier ungarMOL.

Aceasta tranzactie a fost parte a unui acord mai amplu semnatintre grupul petrolier ungar MOL si italienii de la Eni, care aconstat in vanzarea a zece benzinarii MOL catre fosta Agip Romaniain acelasi timp cu achizitionarea a 26 de benzinarii ale Agip decatre MOL Austria.

"Procesul de rebranding va fi incheiat la sfarsitul luniimartie. Investitia totala, constand in noua imagine siinterventiile pentru modernizarea statiilor, s-a ridicat la 6milioane de lei (1,4 milioane de euro)."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24