Companii

Extinderea retelei urca vanzarile retailerului Pic cu 50%, pana la peste 90 mil. euro

Extinderea retelei urca vanzarile retailerului Pic cu 50%, pana la peste  90 mil. euro

Primul hipermarket Pic, deschis la Pitesti in anul 2004, va ramane cea mai mica unitate a retelei

25.06.2007, 20:21 14

Grupul Pic, care detine doua hipermarketuri in Pitesti si Craiova, estimeaza cresterea vanzarilor pe partea de retail cu 50% in acest an fata de 2006, pana la peste 90 mil. euro (300 mil. lei).
Compania a inregistrat anul trecut vanzari de 200 mil. lei (56,7 mil. euro) in reteaua proprie de retail, in crestere cu 30% fata de valoarea realizata in 2005, in conditiile in care a inaugurat al doilea hipermarket in luna octombrie a anului trecut, cu o suprafata de vanzare de 15.000 de metri patrati.
"Magazinul din Craiova nu l-a depasit inca in vanzari pe cel din Pitesti, dar creste in fiecare zi", a declarat Liviu Facaleata, directorul general al grupului Pic.
Fratii Penescu, patronii si fondatorii grupului Pic, vor investi aproximativ 50 mil. euro in doua hipermarketuri a caror inaugurare este planificata pentru a doua jumatate a anului, la Braila si Oradea.
"Nu am folosit inca finantare bancara pentru deschiderile din acest an", a spus Facaleata. Fratii Penescu si-au planificat dezvoltarea unei retele de 8 hipermarketuri pana in anul 2010, finantata partial prin credite bancare. Primul hipermarket Pic, deschis la Pitesti in anul 2004, va ramane cea mai mica unitate a retelei, avand aproximativ 7.500 de metri patrati suprafata de vanzare.
Strategia de dezvoltare a retailerului Pic vizeaza achizitii de terenuri in orasele mari, insa reprezentantii companiei spun ca au luat in calcul si posibilitatea de a inchiria spatii in centre comerciale. Proiectarea si dezvoltarea viitoarelor magazine se realizeaza prin firma de constructii din cadrul aceluiasi grup.
Investitiile in hipermarketuri reprezinta principala directie de dezvoltare a grupului Pic in urmatorii 4-5 ani. In acelasi timp, sume mai mici vor fi alocate pentru intretinerea si modernizarea echipamentelor de productie din fabricile detinute in judetul Arges. Pic are in prezent o fabrica de orez, o fabrica de arpacas, o linie de imbuteliat ulei si linii de ambalare si preambalare pentru zahar, fiind furnizor al produselor private label (marci proprii) pentru majoritatea lanturilor internationale de comert active pe piata locala. La randul sau, Pic colaboreaza cu mai multi producatori alimentari pentru a-si pune brandul propriu pe diferite produse alimentare care sunt comercializate in principal in cele doua hipermarketuri proprii.
Pe langa facilitatile de productie, grupul cuprinde Pic Constructii, Pic Distributie, o firma locala de taxiuri, o companie de transport marfa, o editura si o tipografie.
Grupul Pic a fost infiintat in anul 1991 de fratii Penescu, acestia fiind si actionarii majoritari ai clubului de fotbal FC Arges din divizia B. Pic a ajuns in anul 2005 la o cifra de afaceri consolidata de peste 50 mil. euro, cu aproximativ 1.200 de angajati.
Lupta pe segmentul hipermarketurilor s-a accentuat odata cu intrarea in 2006 a trei mari jucatori de talie internationala, Auchan, Real si Spar, care au adus pe piata si formate noi de magazine de acest tip. Astfel, hipermarketurile de pe piata variaza in prezent ca suprafata de vanzare intre 3.000 si 16.000 de metri patrati, ceea ce determina marimea ofertei de produse. Printre cele mai dinamice retele de hipermarketuri din Romania s-au numarat anul trecut si Kaufland si Carrefour - liderul pietei de profil, dupa valoarea vanzarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO