Fady Chreih, directorul executiv al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, spune că la finalul lunii iulie compania a ajuns la 255.000 de abonaţi, peste targetul iniţial setat pentru 2014 care era de 250.000 de abonaţi.
„Pe de o parte există operatori (clinici –n.red.) care pierd abonaţi, iar pe de altă parte există companii care cresc şi care până acum nu au avut abonamente (pentru angajaţii lor – n.red.)“, a spus Chreih într-un interviu acordat ZF. Anul trecut, Regina Maria avea 195.000 de abonaţi, conform datelor prezentate.
Executivul în vârstă de 32 de ani estimează că 650.000 de abonamente medicale se vând în România (fără medicina muncii) la nivelul întregii pieţe. Dacă se ia în considerare un preţ mediu lunar de 5 euro, rezultă că valoarea acestui segment este de 40 mil. euro (anual), conform calculelor ZF. Abonamentele sunt de obicei cumpărate de companii pentru angajaţii lor şi sunt considerate beneficii extrasalariale. Există însă şi abonamente individiale, plătite direct de pacienţi. Abonamentele includ unele servicii medicale decontate integral sau reduceri la altele.