Companii

Familia Mutu tatonează vânzarea reţelei de 60 de magazine Annabella. Dorina Mutu: Nu tatonăm nimic şi nici într-un caz vânzarea. Ne dezvoltăm, investim, creştem, atât ca număr de magazine cât şi organic

Familia Mutu tatonează vânzarea reţelei de 60 de...

Autor: Cristina Roşca

30.06.2017, 00:00 2150

Antreprenorii locali Dan şi Dorina Mutu, prezenţi în peisajul au­toh­ton de business de peste două decenii, tatonează vânzarea lanţului de ma­gazine Annabella. Cu afaceri de circa 220 de milioane de lei anul tre­cut şi o reţea de circa 60 de magazine, Annabella este unul dintre cele mai puter­ni­ce afaceri locale din co­merţ. Antreprenorii au negat informatiile. "Nu este adevărat ce aţi aflat din piaţă", spune Dan Mutu.

„Dacă mi-aş putea permite să fiu ironică aş spune că suntem de vânzare din 1994. Dar nu sunt ironică deloc, mai ales după 23 de ani de muncă şi de dezvoltare, de sacrificii pe plan personal, de mult efort investit într-o companie românească ce are peste 70.000 de clienţi pe zi”, spune Dorina Mutu. Ea mai precizează că nu tatonează nimic şi nici într-un caz vânzarea. „Ne dezvoltăm, investim, creştem, atât ca număr de magazine cât şi organic. Având în vedere că ne dezoltăm cu o rata de creştere susţinută de 10% pe an, anul trecut am investit 5 mil. euro în dezvoltarea reţelei. O vânzare acum nu credem că este o idee bună, mai ales în contextul în care vedem că inovaţiile ce le aducem procesului de vânzare şi produsele noi cresc traficul în magazine şi valoarea coşului”, adaugă Dorina Mutu.

Businessul Annabella are o istorie de circa două decenii, însă cea mai ma­re parte a timpului antreprenorii fon­da­tori şi-a concentrat aten­ţia în retail pe zona judeţului Vâlcea şi pe împre­jurimi. Businessul îşi are originea în acest judeţ, unul dintre puţinele unde antreprenorii locali sunt încă mai puternici decât reţelele inter­na­­ţionale. Aici, pe lângă Annab­ella mai există şi alţi investitori locali pre­cum Diana care se bat cu lan­ţurile stră­ine de super­mar­keturi şi hiper­mar­ke­turi. Astfel, inte­resul jucă­to­­rilor străini din comerţ este cu atât mai mare. Mai mult, lanţurile in­ternaţionale în frunte cu Profi, Mega Image şi Carrefour se uită după achi­ziţii de reţele locale pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă. Vânzarea lanţului de magazine Annabella a trezit interesul atât a jucătorilor strategici cât şi financiari care vor să cumpere una dintre cele mai puternice afaceri româneşti din do­me­niu, potrivit surselor din piaţă. Spre deo­sebire de celelalte businessuri, în retail evaluarea unei afaceri se face la cifra de afaceri, nu la EBITDA. În ca­zul retailerilor importanţi ponderea este de 50-55% din cifra de afaceri, spun sursele ZF. Astfel, în cazul Annabella s-ar putea ajunge la o vânzare de peste 100 de milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO