Companii

Fan Courier investeste 5 mil. euro pentru a-si mari afacerile cu 60%

14.04.2006, 00:00 34

Fan Courier Express, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata curieratului intern, estimeaza o cifra de afaceri de peste 22 de milioane de euro in acest an, in crestere cu 60% fata de anul precedent.

"Obiectivul nostru pentru acest an este cresterea cifrei de afaceri cu 60%. Este un obiectiv ambitios, dar la bugetul de aproximativ 5 milioane de euro alocat pentru investitii, nu ar trebui sa reprezinte o problema. In plus vom miza si pe cresterea economiei romanesti", a declarat Marius Ivan, director de vanzari in cadrul Fan Courier Express.

Ca urmare a evolutiei ascendente a cererii de servicii de curierat de pe piata romaneasca, Fan Courier continua sa investeasca milioane de euro in dezvoltarea infrastructurii.

"Cresterea calitatii serviciului duce la marirea numarului de expeditii zilnice. Odata cu aceasta dezvoltare noi vom investi foarte mult in cel mai important departament specific activitatii noastre: parcul auto, dar si in dezvoltarea retelei Fan (deschiderea de noi agentii in tara, amenajarea celor existente cu masini de cartat, benzi transportatoare, scanere)", explica Ivan.

Compania a realizat in 2005 afaceri de 14 milioane de euro, in linie cu ritmul de crestere de 40%, anuntat la inceputul anului trecut. "Factorii care au contribuit la aceasta dezvoltare sunt investitiile facute in parcul auto, infrastructura, programe de training. Toate acestea pe fondul dezvoltarii economiei romanesti", a spus Ivan.

Fan Courier are o acoperire nationala prin intermediul unei retele formate din 297 de locatii.

"In 2005 a existat o crestere a numarului de masini si angajati cu aproximativ 35% fata de 2004, iar in 2006 speram sa mentinem acelasi trend", spune directorul de vanzari al Fan. In prezent, operatorul de curierat are peste 900 de angajati si o flota formata din 700 de masini de livrare.

Peste 70% din serviciile Fan Courier au fost reprezentate de transportul de corespondenta in tara, restul fiind coletarie. Conform datelor publicate de ANRC, Fan Courier detine 41,1% din piata interna a "serviciilor postale express".

Clientii Fan Courier sunt in proportie de 70% companii mari, 28% IMM-uri si 2% persoane fizice. Aparuta pe piata in aprilie 2001, in urma unei investitii initiale de 1 milion de euro, Fan Courier ofera servicii de transport marfa, curierat, distributie si transport de valori.

Fan Courier ofera si servicii de curierat extern in Bulgaria, Turcia, Macedonia si Grecia prin intermediul unei firme specializate pe acest tip de curierat - Transbalkan.

Piata curieratului din Romania a fost estimata la 100 de milioane de euro anul trecut, conform AOCR (Asociatia Operatorilor de Curierat din Romania). Alte companii care activeaza pe piata curieratului national sunt Cargus, care este principalul competitor Fan pe aceasta piata, dar si Sprint Curier, Curiero si intr-o mai mica masura curierii internationali TNT si DHL.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24